حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

3.500.000 کودک انگلیسی در فقر شدید به سر می برند

بی بی سی فارسی: « انگلیس دارای بالاترین آمار فقر کودکان در میان کشورهای توسعه یافته است و در حال حاضر سه میلیون و پانصد هزار کودک در این کشور در فقر شدید به سر می برند.»

سایت بی بی سی فارسی در گزارشی پیرامون فقر کودکان انگلیسی نوشت: «کیلی، 16 ساله با پدرش در شهر لستر در مرکز انگلستان زندگی می کند. آنها روز به روز باید ببینند که پولشان برای مخارج همان روز کافی است یا نه و بعضی روزها اوضاع آنقدر خراب است که باید از خوردن غذا صرف نظر کنند تا از پس پرداخت قبض ها برآیند و برادر او، سام، در مدرسه برای پوشیدن لباس های کهنه خواهرش مورد اذیت و آزار بچه های دیگر قرار می گیرد.»

بی بی سی افزود: «او می گوید: من باید پاچه شلوارهای کوچکم را پاره کنم تا دوباره آنها را بپوشم و تی شرت هایی را که برایم بزرگ هستند به تن کنم. برای همین بچه های مدرسه مسخره ام می کنند و به من می گویند پاچه کوتاه."»

بی بی سی در ادامه گزارش خود آورد: «کودکانی که از فقر رنج می برند عموما با نوعی افسردگی نیز دست و پنجه نرم می کنند.

کیلی می گوید: "آدم همیشه حس می کند یک راز بزرگی را پنهان کرده است و کم کم خود را در حاشیه پنهان می کند تا کسی نفهمد که چه بر سر او می آید. آدم همیشه حس می کند که از دیگران کم ارزش تر و پایین تر است."

بی بی سی تأکید کرد: «از هر شش کودک فقیر در بریتانیا یک کودک دست به خودکشی می زند و کیلی نیز اقرار می کند که یک بار وقتی کوچک تر بود دست به خودکشی زده است.»

بر پایه این گزارش، بچه هادر شهرهای مختلف انگلیس، در شرایط بسیار بدی زندگی می کنند، و در اتاق هایی زندگی می کنند که دیوارشان با کپک ناشی از رطوبت سیاه شده است، جایی برای بازی ندارند و غذای مدرسه تنها تغذیه روزانه آنهاست.

آمار رسمی نشان می دهد که 85 درصد از کودکانی که از آسم شدید رنج می برند در خانه های نمور زندگی می کنند. از این تعداد 47 درصد از آنها در فقر به سر می برند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد