حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

دستگیری شهروندان بی‌گناه افغان برای افزایش اعتبار ارتش آمریکا

بر اساس اطلاعات منتشر شده ارتش آمریکا، بیش از 80 درصد زندانیان طالبان که در سال گذشته دستگیر شده بودند، ‌شهروندان بی‌گناه افغان بودند.

خبرگزاری "اینترپرس " در گزارشی با اشاره به ادعا‌های اغراق‌آمیز فرمانده سابق نیرو‌های آمریکایی در افغانستان مبنی بر کشتن و دستگیری اعضای طالبان گزارش داد، اظهارات "ژنرال پترائوس " به منظور بهبود چهره مخدوش شده دولت آمریکا در پی شکست‌های متوالی ارتش این کشور در اففانستان صورت گرفته است.

بنا بر این گزارش، ژنرال پترائوس در ماه اوت سال 2010 با انجام مصاحبه‌های خبری از موفقیت‌ "نیرو‌های عملیات ویژه " (SOF) طی 3 ماه جاری میلادی خبر داده و اعلام کرده بود واحد‌های عملیات ویژه آمریکا طی 90 روز اخیر موفق شدند یک هزار و 335 نیروی عادی و معمولی طالبان را دستگیر و یک هزار و 31 نفر آنها را به قتل برسانند.

بر اساس آماری که پترائوس ارائه کرده بود، همزمان نیرو‌های عملیات ویژه موفق شده بودند 365 نیروی متوسط و سطح بالای طالبان را دستگیر یا به قتل برسانند.

همچنین با گذشت چند ماه، پترائوس در ماه دسامبر 2010 ضمن تکرار ادعا‌های خود مبنی بر کشتن و دستگیری اعضای طالبان، مدعی شده بود نیرو‌های عملیات ویژه طی 6 ماه گذشته توانسته‌اند مجموعا 4 هزار و 100 نیروی عادی طالبان را دستگیر و بیش از 2 هزار نفر آنها را بکشند...


این در حالی است که ارتش آمریکا اخیرا اطلاعاتی را منتشر کرده که بر اساس آن بیش از 80 درصد افرادی که تحت عنوان نیرو‌های طالبان دستگیر شده بودند،‌ شهروندان بی‌گناه افغان بوده طی چندین روز از زندان آزاد شدند.

این افراد که عمدتا در بازداشتگاه پایگاه هوایی بگرام زندانی بوده پس از اینکه هیأتی از افسران ارتش آمریکا پرونده‌های آنها را مورد بازبینی قرار داده، از زندان آزاد شدند.

این گزارش افزود: نوع زمان‏بندی پترائوس در اعلام تعداد کشته‌ها و دستگیر‌شدگان طالبان نشان می‌دهد وی از بی‌گناهی 4 نفر از هر 5 شهروند افغان اطلاع داشته است.

اینترپرس افزود: اگرچه تشخیص صحت شمار تلفات نیرو‌های طالبان که از سوی ارتش آمریکا ادعا شده به دلایل امنیتی غیرممکن است اما شمار زندانیان طالبان در دست بررسی است.

شمار تلفات سربازان آمریکایی در سال 2010، 711 نفر بوده که این سال را برای ارتش آمریکا به خونین‌بار‌ترین سال از زمان اشغال نظامی افغانستان تبدیل می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد