حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

محرومیت تحصیلی کودکان، پیامد جنگ های مسلحانه در جهان

روزنامه فرانسوی "لوموند "، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (UNESCO) اخیرا طی گزارشی تحت عنوان "بحران پنهان " اعلام کرد: خشونت‌های جنسی، تجاوزهای جنسی متعدد و ترس از بدرفتاری‌ها و تجاوزهای جنسی مانع از رفتن کودکان و دختران نوجوان به مدرسه و تحصیل آن‌ها می‌شود.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون 28 میلیون نفر از کودکان جهان به دلیل ناآرامی‌ها و درگیری‌های ناشی از جنگ‌های مسلحانه در جهان که آنها را در معرض خطراتی همچون حمله هدفمند شبه نظامیان به مدارس و تجاوز و خشونت جنسی قرار می‌دهد، از امکان تحصیل محرومند.

طبق این گزارش، 42 درصد از جمعیت 67 میلیون نفری کودکان سراسر جهان یعنی چیزی در حدود 28 میلیون کودک که در سن ورود به مدرسه قرار دارند، در کشورهای فقیری زندگی می‌کنند که اغلب درگیر جنگ هستند.

"کوین واتکینز " نویسنده این گزارش در ادامه تصریح کرد: «یکی از مشکلات اصلی این است که در بسیاری از این جنگ‌ها مهاجمان به صورت هدفمند مدارس و کودکان محصل را هدف حملات خود قرار می‌دهند.»

وی افزود: «به طور مثال در افغانستان دستکم 613 حمله علیه مدارس صورت گرفته است که این آمار در مقایسه با سال پیش از آن، دو برابر شده است. علاوه بر این خشونت‌ و تجاوزهای جنسی در این کشور و سایر کشورهای درگیر جنگ دیگر به عنوان نوعی تاکتیک‌ جنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

یونسکو در ادامه گزارش خود افزود: تنها 2 درصد از مجموع کمک‌های بشردوستانه ارائه شده از سوی کشورهای مختلف به کشورهای جنگ‌زده یعنی تنها چیزی در حدود 149 میلیون دلار صرف تحصیل کودکان می‌شود که این رقم تنها پاسخگوی نیازهای تحصیلی تعداد بسیار ناچیزی از کودکان است.

این سازمان در پایان گزارش خود خاطرنشان کرد: یونسکو پیشنهاد داده است کمیسیونی بین‌المللی درباره تحقیقات خشونت‌های جنسی علیه دانش‌آموزان زیر نظر دیوان کیفری بین‌المللی تشکیل شود تا به اینگونه معظلات اجتماعی رسیدگی شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدمهدی سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:26 ق.ظ http://mahdifatemah.blogfa.com

همه شیعیان من با شفاعت او (فاطمه معصومه علیه السلام ) وارد بهشت خواهند شد . امام صادق (ع)
هر کس (حضرت معصومه علیه السلام ) را در قم زیارت کند ، چنان است که مرا زیارت کرده است . امام رضا (ع)
هر کس او را با شناخت زیارت کند ، بهشت پاداش او خواهد بود . امام رضا (ع)
هر کس عمه ام (حضرت معصومه علیه السلام ) را در قم زیارت کند ، بهشت پاداش او است . امام جواد (ع)
علّامه مجلسى اعلى‏اللَّه‏مقامه از کتاب تاریخ قم نقل کرده است که حضرت صادق علیه‏السّلام فرمودند:
اِنَّ لِللَّهِ حَرَماً وَ هُوَ مَکَّةُ وَ اِنَّ لِلرَّسُولِ حَرَماً وَ هُوَ مَدینَةُ وَ اِنَّ لأمیرَالْمُؤمِنینَ حَرَماً وَ هُوَ الْکُوفَةُ وَ اِنَّ لَنا حَرَماً وَ هُوَ بَلْدَةِ قُمْ وَ سَتُدْفَنُ فیها اِمْرَأةٌ مِنْ اَوْلادى تُسَمَّى فاطِمَةُ فَمَنْ زارَها وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةَ. قالَ علیه‏السّلام ذلِکَ وَ لَمْ تَحْمِلْ بِمُوسى اُمُّه؛ راستى که براى خدا حرمى است و آن مکّه است و براى رسول خدا حرمى است و آن مدینه است و براى امیرالمؤمنین حرمى است و آن کوفه است و براى ما حرمى است و آن شهر قم است و به زودى زنى از اولاد من به نام فاطمه در آن سرزمین دفن مى‏شود، پس هرکس او را زیارت کند، بهشت بر او واجب خواهد شد.
سلام دوست عزیز. سالروز وفات شهادت گونه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها ) را به محضر بقیه الله الاعظم (روحی له الفدا’)،مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای ، شما دوست گرامی و تمامی عاشقان اهل بیت تسلیت و تعزیت عرض می نمایم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد