حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

تداوم نقض حقوق بشر توسط آمریکا فقدان عدالت بین المللی است

یک کارشناس انگلیسی با اشاره به نقض حقوق بشر توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: موارد متعدد نقض حقوق بشر توسط این دو رژیم همچنان نبود عدالت بین المللی بویژه در مورد فلسطینی ها را نشان می دهد.

خانم 'میشایل رینوف' به خبرنگار ایرنا گفت: مهمترین و اساسی ترین مورد نقض حقوق بشر توسط آمریکا و اسراییل در قبال فلسطینی ها اتفاق افتاده است.
این نویسنده و فعال صلح افزود: این مورد همچنان ضعف عدالت جهانی و سازمان های بین المللی را نشان می دهد.
'
برای مثال بهتر است بدانیم که این آمریکا بود که با کمک انگلیس باعث پیدایش دستورالعمل 'هرتزل' در سال 1895 برای نسل کشی مردم بیگناه فلسطین در سرزمین خود و جایگزین کردن آنها با یهودیان شد.'
رینوف که تحقیقات بسیاری را در زمینه اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی انجام داده است، گفت: سیاست های خصمانه اسراییل تنها به این دلیل اجرا می شود که آن رژیم از حمایت قاطع آمریکا برخوردار است بلکه تسلیحات و تجهیزات لازم برای نقض حقوق بشر با پول مالیات دهندگان آمریکایی برای اسراییل تامین می شود.
وی افزود: آمریکا علاوه بر ارائه کمک های مالی و تسلیحاتی گسترده به رژیم اسراییل، در مجامع بین المللی و از جمله شورای امنیت سازمان ملل نیز با استفاده از حق وتوی خود بطور همه جانبه از آن رژیم حمایت می کند.
این کارشناس انگلیسی با انتقاد از سکوت بسیاری از کشورهای به اصطلاح مدافع حقوق بشر در مقابل حمایت های غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا از رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرد که 191 کشور عضو سازمان ملل با هم متحد شوند و در قطعنامه ای خواستار پایان دادن به اقدامات غیردموکراتیک آمریکا و حق وتوی آن کشور در حمایت از اسراییل شوند...

وی افزود: حق وتوی آمریکا در واقع یک امتیاز از توافقنامه صهیونیستی آمریکا و اسراییل است.
'
دنیا به رژیم صهیونیستی هیچ نیازی ندارد...و از آمریکا می خواهد سیاست خود در قبال اسراییل را تغییر و از حمایت های خود از آن رژیم دست بردارد.'
رینوف که استرالیایی الاصل است همچنین گفت: کشورهای اسلامی باید مردم خود را آگاه کنند تا آنها از ماهیت ضدحقوق بشری آمریکا مطلع شوند و از دولت های خود بخواهند بر آمریکا فشار بیاورند.
وی افزود: جنبش های اسلامی اخیر در تونس، مصر، یمن، بحرین و عربستان سعودی نمونه های خوبی از این الگو هستند که باید گسترش پیدا کند.
شورای حقوق بشر سازمان ملل قرار است اواخر هفته آینده مرحله دوم بررسی دوره ای جهانی گزارش وضعیت حقوق بشر آمریکا را در نشست شانزدهم خود مورد رسیدگی قرار دهد و پیشنهادات متعدد مطرح شده در اجلاس نوامبر 2010 را مورد بررسی نهایی قرار دهد.
در فهرست بلندبالای پیشنهادات ارائه شده درباره وضعیت حقوق بشر آمریکا بر ضرورت منع کامل شکنجه، انجام تحقیق درباره بازداشتگاه بدنام گوانتانامو و زندان های مخفی آن کشور، توقف نقض حقوق بشر توسط نظامیان و کارکنان شرکت های خصوصی امنیتی آمریکا در افغانستان، عراق و سایر کشورها، پایان دادن به مقررات فراقضایی و فراسرزمینی آمریکا و همچنین تضمین انجام تعهدات آمریکا بر اساس قوانین بین المللی حقوق بشری در قبال مردم فلسطین، تاکید شده است

نظرات 2 + ارسال نظر
سرباز بی سلاح یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:09 ب.ظ http://neverendingwar.blogfa.com

سلام همسنگر زیبا کار کردی
من شما رو ادد کردم
خوشحام میشم شما هم این کار رو بکنید

زینب حقجو یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 09:59 ب.ظ http://euronewsvaghei.blogfa.com

- تظاهرات کم سابقه مردم پرتغال در اعتراض به شرایط بد اقتصادی
- تظاهرات سراسری مردم ایتالیا علیه طرح دولت
- 15 سال حبس برای جاسوس آمریکایی در کوبا
- زنجیره انسانی 45 کیلومتری در اعتراض به برنامه‏های هسته‏ای آلمان

هر روز ما باشید
اخبار واقعی از نگاه یورونیوز

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد