حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

تجمع مردمی در آمریکا برای بزرگداشت مقام راشل کوری

هشت سال از جان باختن دختری که سعی داشت از ویران کردن خانه یک فلسطینی جلوگیری کند و با بولدوزور نظامی اسرائیلی زیر گرفته شد می‏گذرد.

پایگاه اطلاع رسانی "راشل کوری " گزارشی از برگزاری تجمعی برای بزرگداشت راشل کوری در هشتمین سالگرد درگذشت وی در آمرکیا خبر داد که نسخه‌ای از این گزارش در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد.

راشل کوری نام دختری آمریکایی است که تنها 23 بهار از عمر او گذشته بود. او که در شهر المپیای ایالت واشنگتن زندگی می کرد در روز یکشنبه 16مارس 2003 به همراه 8 تن از دوستانش - 5 آمریکایی و 3 انگلیسی - در محله "السلام " شهر رفح در فلسطین اشغالی، سعی می کنند از اقدام یک دستگاه بولدوزر نظامی رژیم صهیونیستی در ویران کردن خانه یک فلسطینی، جلوگیری کنند.
راشل در برابر بولدوز می‌ایستد و از سرنشین بولدوزر می‌خواهد که آن را متوقف سازد. وی با بلندگوی خود به اقدام راننده بولدوز اعتراض می کند. اما بولدوزر همچنان به سوی وی حرکت می کند، راشل روی یک تل خاک می‌رود؛ اما بولدوزر به او امان نمی‌دهد و پیکر راشل را به زیر می‌کشد. گزارش زیر توسط پایگاه اطلاع رسانی "راشل کوری " تهیه شده است...


* هشت سال بعد از مرگ راشل کوری

"باید بدانیم که این‌گونه مرگ‌ها قابل پیشگیری هستند. باید بدانیم که مردم در کشورهای جهان سوم نیز همانند ما فکر می‌کنند، نگران هستند، می‌خندند و می‌گریند. باید بدانیم که آنها خواب آرزوهای ما را می‌بینند و ما خواب آرزوهای آنها را ... "
در هشتمین سالگرد درگذشت راشل کوری- دختری از شهر المپیا که در حالی‌که سعی داشت از ویران کردن خانه یک فلسطینی جلوگیری کند با یک بولدوزور نظامی اسرائیلی زیر گرفته شد و جان باخت- گردهم می‌آییم تا با مردم فلسطین که از تحت اشغال بودن اسرائیل رنج می‌برند این سالگرد را گرامی بداریم.

* دادگاه رسیدگی به قتل راشل کوری نامنظم برگزار گردید

"سیدنی و کریگ راشل "، والدین راشل در مورد دادخواست خانواده خود که در اسرائیل در حال پیگیری علیه وزارت جنگ رژیم اسرائیل است سخن خواهند گفت.
این دادگاه، که مسئولیت رسیدگی به قتل راشل را بر عهده دارد، یک سال به‌طول انجامید اما جلسات دادگاه به‌طور نامنظم برگزار گردید. تا به امروز، شاهدانی به‌نفع کوری شهادت داده‌اند، و اسرائیل نیز بخشی از پرونده را مورد بررسی قرار داده است. زمانی‌که محاکمه با شهادت شاهدان باقی‌مانده، در آوریل 2011 دوباره آغاز به‌کار کند، والدین کوری به اسرائیل بازخواهند گشت.

* پخش تصاویر ویدئویی مرگ راشل کوری فرصتی برای طرح سوالات جامعه جهانی

عصر 16 مارس2011 که قرار است، تصویر ویدئویی کوتاهی از اعمال خشونت به راشل و مقاومت او با کلماتی آهنگین به تصویر کشیده ‌شود، این موضوع فرصتی است برای اعضای جامعه جهانی تا سؤلات خود را مطرح کنند و در مورد خاطرات و تفکرات خود در رابطه با این سالگرد به گفتگو بنشینند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد