حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

272مورد شکایت جدید از سوء استفاده جنسی از کودکان توسط کشیش های

هیات بازرسی ملی حفاظت از کودکان کشور ایرلند در گزارش سالانه خود موارد جدیدی مربوط به سوء استفاده جنسی از کودکان در کلیساها و جماعات کاتولیک را منتشر ساخت.

این گزارش که توسط رییس و مدیر اجرایی هیات در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی انتشار یافت نشان داد که از اول آوریل 2010 تا 30 مارس 2011 ، 272 مورد شکایت جدید علیه 26 کلیسا و جماعت مذهبی در ارتباط با بهره‌کشی جنسی از کودکان گزارش شده است.

اکثریت قریب به اتفاق این اتهام‌ها دارای ماهیت تاریخی بوده و در یک بستر زمانی طی چند دهه اتفاق افتاده است. از 272 مورد شکایت 166 مورد علیه جماعت مذهبی و 106 مورد در ارتباط با کلیساهای اسقفی بوده است. 86 مورد نیز مربوط به کشیش‌ها و رهبران مذهبی است که فوت کرده‌اند. 12 کشیش همچنان مشغول به کار هستند و 174 کشیش دیگر به نحوی دست از کار کشیده‌اند ( بازنشسته شده و یا از کسوت روحانیت خارج شده‌اند).

مهمترین نکته‌ای که در این گزارش به چشم می خورد، تاخیر در ارایه گزارش سالانه است که به دلیل عدم همکاری مقام‌های کلیسا با هیات مذکور بوده است.

این مقام‌ها تصور می کرده‌اند که افشای موارد اتهامی دارای منع قانونی بوده و جرایم سنگینی به دنبال دارد اما با پیگیری‌های بعدی سرانجام کلیسا با دریافت تضمین‌های لازم و فشارهای مختلف، مبادرت به افشای این موارد مخفی نمود.

بدین ترتیب علیرغم اینکه قبلا صحبت از 53 مورد اتهامی بود ، با افشای 219 مورد جدید ، تعداد اتهاماتی که هم اکنون مطرح است به 272 پرونده رسیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد