حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

بهار عربی درهای اسرائیل را می کوبد

یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی با پرداختن به اوضاع موجود در کشورهای عربی خاوزمیانه، بیداری مردم در این کشورها را در حال سرایت به داخل سرزمین های اشغالی دانست.

هاآرتض در ابتدای مطلب خود با اشاره به تحولات روز گذشته در مرزهای سرزمین های اشغالی می نویسد : دیروز انقلاب اعراب بر درهای اسرائیل کوبید، دیروز در روز نکبت تظاهرات کنندگان فلسطینی که از سوریه و لبنان آمده بودند در "مجدالشمس" و "مارون الراس" جمع شدند و این تجمع منجر به درگیری میان نظامیان اسرائیلی و فلسطینیان شد.

هاآرتض در ادامه می نویسد که از زمان آغاز خیزش های مردمی در کشورهای عربی، تل آویو بیش از همه نگران وضعیت سوریه است زیرا ناآرام شدن اوضاع در این کشور می تواند مرزهای سوریه با سرزمین های اشغالی را نیز ناآرام کند. بر همین اساس اسرائیل ترجیح می دهد که "بشار اسد" به رغم دشمنی وی با تل آویو در راس امور بماند .

به دلیل هراس از ناآرام شدن اوضاع در مرز با سوریه، ارتش رژیم اسرائیل اقدام به استقرار نیرو در بلندیهای جولان کرده و برخی خبرها حکایت از امکان تقویت نیروهای صهیونیستی در این منطقه دارد. از سوی دیگر روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به حالت آماده باش درآمده بود .

هاآرتض در ادامه ادعا می کند: در همین ارتباط برخی مقامات اسرائیل از احتمال اقدام هماهنگ ایران و سوریه برای برهم زدن نظم در مرزهای اسرائیل سخن می گویند و معتقدند که حوادث روز نکبت نیز بواسطه تحریک هایی که از سوی تهران و دمشق ایجاد شده بود رخ داده است.

بر همین اساس هم اکنون مقامات تل آویو به شدت در اندیشه نحوه حفاظت از مرزهای سرزمین هایی هستند که آنها را اشغال کرده اند زیرا هنوز واکنش اعراب حاضر در سرزمین های اشغالی به تحولات روز گذشته مشخص نیست وامکان دارد در صورت تکرار حوادث روز گذشته فلسطینیان حاضر در سرزمین های اشغالی نیز دست به شورش بزنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد