حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

افشاگری یک زن بحرینی از سرنوشت زنان و دختران در زندان

یک زن طلبه بحرینی از وضعیت بسیار بد زنان در بحرین خبر داد و گفت: زنان در بحرین دستگیر و به زندان منتقل می‌شوند و طبق گفته‌های زنانی که از زندان آزاد شده‌اند در زندان به زنان تجاوز می‌شود.

فاطمه ام‌علی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: رژیم آل خلیفه و آل سعود اگر احساس کنند فردی حتی کم‌ترین خطر را برای آنها به وجود می‌آورد و جنایت‌های آنها را در رسانه‌ها افشا می‌کند، او را دستگیر و زندانی‌ می‌کنند.

وی از وضعیت بسیار بد زنان در بحرین خبر داد و عنوان کرد: زنان در بحرین دستگیر و به زندان منتقل می‌شوند و طبق گفته‌های زنانی که از زندان آزاد شده‌اند در زندان به زنان تجاوز نیز می‌شود.

این زن طلبه بحرینی ادامه داد: از دوره نوجوانی در تظاهراتی که در کشورم برپا می‌شد، شرکت می‌کردم اکنون هم دختران و زنان در مدارس و خیابان‌ها همگام با مردان در تظاهرات شرکت می‌کنند و بعضی وقت‌ها نیز برای آگاه کردن مردم اعلامیه پخش می‌کنند.

ام‌علی بیان کرد: آل خلیفه و آل سعود برای جلوگیری از افشاگری پزشکان و پرستارانی که شاهد جنایات آنها را در بیمارستان‌ بوده‌اند آنها را دستگیر می‌کنند.

وی اضافه کرد: برای کسب آزادی ابتدا به خداوند امید داریم و سپس امیدواریم تمام جهانیان با مردم مظلوم بحرین در مقابل ظلم و بی‌عدالتی بایستند.

این زن طلبه بحرینی ظلم و ستمی که به مردم بحرین می‌شود را در انقلاب‌های اخیر کشورهای منطقه بی‌سابقه دانست و گفت: به مردم هیچ یک از کشورها انقلابی مانند لیبی، یمن و مصر به میزان ظلمی که به مردم بحرین شده ظلم و ستم روا نشده است، این درحالی‌ است که ما با برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز خواستار اجرای پایین‌ترین حقوق مشروع خود هستیم از جمله اشتغال جوانان تحصیل‌کرده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که به دلیل استفاده از نیروی کار خارجی بیکار هستند؛ ما خواسته‌های خود را به صورت مسالمت‌آمیز مطرح کردیم ولی آنها در مقابل ما را با تانک و مسلسل سرکوب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر حکومت‌ها در جنایات صورت گرفته در بحرین با آل خلیفه همراه هستند، تأکید کرد: حکومت بحرین قصد دارد به جهانیان این طور وانمود کند که در بحرین شیعیان علیه اهل سنت انقلاب کردند، این موضوع اصلاً درست نیست.

ام‌علی با بیان اینکه بیش از 80 درصد مردم بحرین شیعه هستند، خاطر نشان کرد: اگر اعتراضی از سوی مردم این کشور صورت گرفته است طبیعی است چراکه بیشتر مردم بحرین شیعه هستند و طبیعی است که می‌خواهند بیشتر در صحنه حضور داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد