حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

سازمان ملل: اسرائیل 1300کودک فلسطینی را عمدا کشته است

نماینده رسمی حقوق‌بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد که رژیم‌صهیونیستی از سال 2000 تاکنون بیش از 1300 کودک فلسطینی را که در حال بازی یا سرگرم کاری دیگر بوده، مستقیما و عامدانه کشته است.

«ریچاد فالک» در گزارشی از وضعیت کشتار کودکان فلسطینی به دست نیروهای رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از سال 2000 تاکنون و طی 10 سال، اسرائیلی‌ها بیش از هزار و 300 کودک فلسطینی را عمدا کشته‌اند.

نماینده رسمی حقوق بشر سازمان ملل فاش کرد: اسرائیل از ابتدای سال 2000 تا پایان سال 2010 بیش از هزار و 300 کودک فلسطینی را به طور مستقیم و عامدانه کشته است و البته کودکان کشته شده در جنگ‌ها، بمباران‌ها و عملیات‌های نظامی مشمول این آمار نیست.

خبرنگار روزنامه الوطن در ژنو، بر اساس گزارش فالک، تصریح کرد که نیروهای اسرائیلی در حالات معینی مانند زمان‌هایی که کودکان سرگرم بازی فوتبال بودند، یا در حال قدم زدن بودند یا در ساحل دریا مشغول شنا بودند یا اینکه از پشت شیشه پنجره خانه‌های خود مشغول دیدن سربازان اسرائیلی بودند، به دست نظامیان اسرائیلی کشته شده‌اند.

ریچارد فالک در این گزارش که آن را به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرده است، تصریح می‌کند که تنها در سال گذشته (2010) 17 کودک به طور مستقیم کشته شدند در حالی که مشغول جمع‌کردن سنگ و آجر برای بازسازی منازل ویران شده خود در جنگ 22 روزه علیه غزه بودند.

در این گزارش فالک، که رژیم صهیونیستی در سال 2009 وی را از ورود به خاک فلسطین و انجام ماموریت خود در این منطقه بازداشت، آمده است که اسرائیل هم‌اکنون 226 فلسطینی را بدون اتهام معینی در زندان‌های خود حبس کرده است.

این در حالی است که شمار اسیران فلسطینی دست کم 11 هزار نفر است که شامل افراد بزرگسال و خردسال و زنان می‌شود و طبق آماری که اخیرا یکی از مراکز مسئول در امور اسرای فلسطینی منتشر کرد، از هر چهار اسیر،‌ یک اسیر در وضعیت بد جسمی به سر می‌برد و بیمار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد