حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

فرش قرمز انگلیسی برای شکنجه گر بحرینی

نخست وزیر انگلیس به‎دلیل استقبال گرم از ولیعهد بحرین که معروف به شکنجه‌گر اصلی آل‎خلیفه است، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف‌، "دیوید کامرون " با "شیخ سلمان بن حمد آل خلیفه " در دفتر نخست وزیری انگلیس دیدار کرد.

دیلی تلگراف افزود: این دو مقام انگلیسی و بحرینی گفت‌وگوهای خصوصی در خصوص قیام‌های خاورمیانه و شمال آفریقا داشتند که شامل سرکوب خونین تظاهرات‌ها علیه مقامات بحرین بود.

این روزنامه انگلیسی با بیان اینکه کامرون پس از آنکه عکسی در هنگام دست دادن با ولیعهد بحرین مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس گرفت انتقادها را برانگیخت، ادامه داد: اما منتقدان اعلام کردند مقامات انگلیسی نباید برای مسئول اصلی شکنجه‌های بحرین فرش قرمز پهن می‌کردند.

دیلی تلگراف افزود: سفر ولیعهد بحرین به لندن پس از آن صورت می‌گیرد که وی برای شرکت در عروسی سلطنتی شاهزاده انگلیس نیز دعوت شده بود.

یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس در پاسخ به انتقادات علیه کامرون مبنی بر استقبال گرم از ولیعهد بحرین گفت: نخست وزیر درباره اوضاع بحرین ابراز نگرانی و بر اهمیت حرکت دولت بحرین به سوی سیاست اصلاحات به جای سرکوب تاکید کرده است...

"دنیس مک‌شین " یکی از مقامات سابق حزب کارگر انگلیس تاکید کرده بود کامرون نباید برای شکنجهگر اصلی بحرین فرش قرمز پهن می‌کرد.

وی تصریح کرد: ما گزارش‌های مستند و مستدلی از شکنجه به ویژه شکنجه پزشکان زن بحرینی در دست داریم.

اما دولت بحرین با صدور بیانیه‌ای با استقبال از سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره بحرین اعلام کرد که این اظهارات با آنچه رویکرد دموکراتیک رژیم آل خلیفه خواند، همخوانی دارد.

دولت بحرین در این بیانیه بدون اشاره به سرکوب تظاهرات مردمی به واسطه نیروهای اشغالگر عربستانی در کنار نیروهای بحرینی ادعا کرد که درهای گفت‌وگو در بحرین از زمان تصویب منشور کار ملی باز است و دولت امیدوار به گفت‌وگو با حضور همه طرف‌ها برای دستیابی به توافق ملی است که از سوی نهادهای قانونی موجود اجرا شود.

این در حالی است که فعالان سیاسی بحرین با ناامید کننده خواندن اظهارات دیروز رئیس جمهور آمریکا تاکید کردند که اوباما در سخنرانی دیروز خود هیچ موضعی در حمایت از انقلابیون بحرینی و خواسته‌های آنها در سایه سرکوب و کشتار تظاهرات‌کنندگان به دست نیروهای اشغالگر سعودی اتخاذ نکرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد