حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

دختر 16 ساله بحرینی از تهدید به تجاوز در زندان می گوید

 یک دختر نوجوان بحرینی در گفت‌وگو با یک روزنامه آمریکایی از شکنجه‌ها و تهدیدهای به تجاوز که در بازداشت‌گاه‌های رژیم آل‌خلیفه با آن مواجه بود، حرف زد.

روزنامه آمریکایی "مک‌کلاچی " در گزارشی به بررسی اوضاع بحرین پرداخت.

این روزنامه نوشت که از زمان آغاز اعتراضات در بحرین، دست کم 150 زن دستگیر شده و همچنان 17 نفر از آنها در بازداشت‌گاه به سر می‌برند.

این در حالی است که برخی از مخالفان بحرینی معتقدند که آمار زنان بازداشت‌شده، بیش از این تعداد است.

روزنامه مک‌کلاچی در ادامه با "یاسمین " دختر 16 ساله بحرینی به گفت‌وگو می‌پردازند. این روزنامه آمریکایی نوشت که برای جلوگیری از تحت آزار قرار گرفتن یاسمین، از افشای نام واقعی وی جلوگیری می‌کند.

یاسمین 26 آوریل در مدرسه دستگیر شد و 3 روز با 4 دختر نوجوان دیگر در بازداشت به سر می‌برد.

یاسمین گفت: زمانی که پلیس مرا به بازداشتگاه می‌برد، ‌تهدید به تجاوز جنسی شدم و پلیس به من گفت که شما مسلمانان واقعی نیستید...


وی ادامه داد: در بازداشتگاه، آنها با باتوم سیاه رنگ بر سر من می‌زدند. آنها مرا به سوی دیوار پرتاب کردند. پلیس دستور داد که روسری خود را بردارم. پلیس سر من را گرفت و موهایم را می‌کشید. آنها سر من را به دیوار می‌کشیدند و باعث مجروح شدن سرم شدند.

یاسمین گفت: پلیس از من پرسید که آیا در تظاهرات ضد دولتی در میدان لؤلؤه حضور داشته‌ام که من پاسخ دادم حضور داشتم اما نقش فعالی در تظاهرات نداشتم. این تنها سوال جدی بود که از من پرسیده شد.

*پلیس بحرین مرا به تجاوز جنسی تهدید کرد

یاسیمن در ادامه مصاحبه خود به تهدیدات نیروهای پلیس در تجاوز جنسی به خود گفت.

این دختر 16 ساله بحرینی ادامه داد: آنها با روان من بازی کردند. آنها تهدید کردند که من را به نیروهای سعودی تحویل خواهند داد.

بر اساس گزارش‌ها،‌ نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه تا کنون به چندین مدرسه دخترانه حمله کرده و دانش‌آموزان زیادی را بازداشت کرده‌اند.

معلم مدرسه دخترانه یکی از روستاهای نزدیک منامه گفت که در اواسط ماه آوریل 9 معلم را در حالی که تدریس می‌کردند از کلاس‌ها به بیرون کشیدند و برای 9 روز آنها را تحت بازداشت نگه داشتند.

نیروهای امنیتی این معلمان را متهم کردند که فریاد " مرگ بر حمد "[پادشاه بحرین] سر داده‌اند. این معلمان با باتوم مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و نیروهای امنیتی آنها را مجبور کردند که رو به دیوار برای 10 ساعت بایستند.

مک‌کلاچی گفت که هویت این معلم را مخفی نگه می‌دارد تا مورد آزار و اذیت نیروهای امنیتی قرار نگیرد.

*سفارت آمریکا از هرگونه ابراز نظر درباره شکنجه زنان بحرینی خودداری کرده است

این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش خود نوشت: سفارت آمریکا در بحرین از هرگونه ابراز نظر درباره رفتار نیروهای امنیتی با زنان بحرینی خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا نیز طی بیانیه‌ای فقط به ابراز نگرانی پرداخته است.

مک‌کلاچی نوشت: برای یاسمین، بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا درباره اوضاع بحرین، فقط چند جمله به شمار می‌آید. یاسمین به دلیل رفتاری که با وی در بازداشتگاه انجام شده، عصبانی است.

یاسمین گفت: پس از آنکه مرا رها کردند، من احساس سربلندی کردم. اگر فرصتی برای تظاهرات دیگری وجود داشته باشد، من حضور خواهم یافت. تمام ما با قدرت بیشتری بیرون خواهیم آمد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد