حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

آمریکا سالانه 55 میلیارد دلار صرف تسلیحات هسته ای می کند

هزینه امریکا در زرادخانه تسلیحاتی اش شصت درصد بیشتر از زمان جنگ سرد است.

شبکه تلویزیونی راشاتودی، امریکا توجه ویژه ای به جنگ افزارهای هسته ای اش دارد.

هزینه امریکا برای تسلیحات هسته ای اش در حال حاضر بسیار بیشتر از هزینه های مصرفی برای این منظور در اوج دوران جنگ سرد است.

براساس براوردهای موسسه موسوم به مادر جونز MotherJones در امریکا ، در زمان جنگ سرد واشنگتن سالانه حدود سی و پنج میلیارد دلار برای تسلیحات هسته ای اش صرف می کرد .

اما درحال حاضر این رقم به بیش از پنجاه و پنج میلیارد دلار در سال رسیده است. سوال مطرح این است که چرا امریکا باید این مبلغ گزاف را برای زرادخانه تسلیحات هسته ای اش صرف کند ان هم در شرایطی که اوضاع اقتصادی امریکا نامناسب است و جامعه جهانی به سمت عاری سازی جهان از تسلیحات هسته ای حرکت می کند؟ سوال دیگر مطرح این است که این هزینه ها  با برنامه عناصر جنگ طلب در داخل امریکا برضد ایران  چه ارتباطی دارد؟

آدام واینستین ، کارشناس امریکایی و مدیر موسسه مادر جونز در این خصوص گفت:" امار و ارقامی که درباره هزینه های امریکا در زمینه زرادخانه تسلیحات هسته ای ارائه شده مبتنی بر امار و اطلاعاتی است که وجود دارد.

شفافیت چندانی در این زمینه وجود ندارد. به هرحال، اماری که تخمین شده است براساس ارقام بودجه ای است که امریکا برای این منظور در بخشهای مختلف وسازمانهای مختلف هزینه می کند.

باید این سوال را مطرح کرد که چرا امریکا این میزان برای حفظ تسلیحات هسته ای اش و گسترش ان هزینه صرف می کند.برای پاسخ به این سوال باید به نقش ازمایشگاههای بزرگ هسته ای در امریکا توجه داشت که روابط زیادی در کنگره دارند.

مدیران این ازمایشگاهها بواسطه ارتباطهایی که با سناتورها واعضای کنگره دارند تلاش می کنند برای این منظور بودجه جلب کنند تا در نهایت از این وضعیت سود ببرند."

 

نظرات 1 + ارسال نظر
علی یکشنبه 22 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:22 ب.ظ http://www.rightofhuman.mihanblog.com/

با سلام
آمریکا از بزرگترین کشور های تولید کننده ی بمب های اتم و تسلیحات هسته ای است ولی از طرف دیگر از بزرگترین کشور های منع کننده ی دیگر کشور ها از دستیابی به فن آوری هسته ای هست.
شاید بتوان لقب کشور خودخواه را به آمریکا داد.
.
.
.
به روزم:
« آمریکا؛ تروریسم دولتی»
در پناه حق

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد