حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

وضعیت زنان در گروهک منافقین اسفبار است

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه با ارسال نامه ای به 'میشل بشلت' رییس نهاد زنان سازمان ملل، وضعیت زنان عضو گروهک تروریستی منافقین را 'اسفبار' توصیف کرد.

پایگاه خبری انجمن دوستداران عدالت، در نامه این انجمن غیردولتی به 'میشل باشلت' آمده است: به رغم تمامی تلاش های انجام شده، امروزه زنانی هستند که صرفا به خاطر زن بودن مورد تبعیض و خشونت قرار می گیرند. در این راستا به ویژه نگرشی که برخی از فرقه ها نسبت به زنان دارند منشاء شکل گیری بدترین نوع تبعیض و ظلم بر علیه زنان است.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در خاورمیانه تصریح کرد: در این میان گروهک منافقین به تایید بسیاری از اسناد و گزارش های بین‌المللی (بولتن اداره امنیت فدرال آلمان 2003، اف بی آی 2004، دیده بان حقوق بشر 2005، موسسه تحقیقاتی رند 2009، گزارش وزارت خارجه آمریکا 2009، گزارش سال 2010 حقوق بشر در عراق و . . . ) و همچنین سخنان اعضای جدا شده این گروهک به عنوان یکی از بدترین ناقضان حقوق زنان شناخته شده است.

این انجمن بر ضرورت توجه مسوولان نهادهای بین المللی را نسبت به فجایعی که بر علیه زنان در این گروهک انجام می شود،‌ تاکید کرد با این امید که در آستانه انتقال اعضای این گروهک ، تمهیداتی اندیشیده شود تا مقدمات رهایی اعضای آن بویژه زنان از این فرقه و بازگرداندن این افراد به آغوش خانواده هایشان فراهم شود...


این انجمن غیردولتی در نامه خود به رییس نهاد زنان سازمان ملل متحد تاکید کرد: سران گروهک منافقین بسیاری از حقوق اولیه همچون حق ازدواج، داشتن فرزند، عشق به خانواده، حق انتخاب نوع و روش زندگی و حتی مسایل بسیار جزیی تر را از زنان عضو این گروهک سلب کرده اند. تعجب آور آن که حتی فکر کردن زنان به جنس مخالف در این فرقه جرم به حساب می آید و مجازات هایی مانند زندان و تنبیهات بدنی را بدنبال خواهد داشت. حال آنکه در ماده 5 اعلامیه حقوق بشر به صراحت عنوان شده که؛ ' هیچ کس نمی بایست مورد شکنجه یا بیرحمی و آزار، یا تحت مجازات غیرانسانی و یا رفتاری قرارگیرد که منجر به تنزل مقام انسانی وی شود.'

در این نامه با اشاره به موضوع 'طلاق اجباری' زنان از همسران خود در این فرقه آمده است: سران گروهک منافقین با اجرای قانون طلاق اجباری ، تمام زن ها و مردهای متاهل این گروهک را وادار به جدا شدن از همسرانشان کردند و از سوی دیگر برای افراد مجرد فکر کردن به ازدواج و حتی جنس مخالف را ممنوع و قابل مجازات دانستند، در صورتی که بر اساس بند 1ماده ی 16 اعلامیه حقوق بشر، ' مردان و زنان بالغ، بدون هیچ گونه محدودیتی به حیث نژاد، ملیت، یا دین حق دارند که با یکدیگر زناشویی کنند و خانواده ای بنیان نهند.'

این انجمن یادآور شد:این وضعیت در درون فرقه به گونه ای است که از سال 1985 تاکنون هیچ زنی در سازمان ازدواج نکرده است و حق ازدواج تنها برای رهبران سازمان محفوظ است. در این میان بر اساس حکمی که مسعود رجوی (سرکرده این گروهک) داده، تمام زنان فرقه متعلق به او هستند و روح، جسم و جان هر یک از زنان باید متعلق به وی باشد و فکر کردن به شخص دیگری به جز او خیانت و مستوجب مجازات است.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم خاورمیانه، 'جدا کردن فرزندان از مادرانشان' را یکی دیگر از مواردی اعلام کرد که در فرقه منافقین نسبت به زنان سوء رفتار انجام می شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: بسیاری از زنانی که قبل از ورود به این گروهک دارای فرزند بودند بنا بر حکم رییس این گروهک تروریستی و با اجبارفرزندان خود را تحویل دادند و تعهد کرده اند که هیچگاه به فرزندشان فکر هم نکنند و عشق به فرزند را در درون خود از بین ببرند. فرزندان نیز پس از جدایی از مادرانشان تحت عنوان کودکان بی سرپرست در مراکز جمع آوری اعانه در اروپا نگه داری می شوند.

در این نامه همچنین با اشاره به موضوع'تفکیک جنسیتی' در این گروهک تروریستی تصریح شد: تفکیک جنسیتی در این گروهک به صورت شدیدی به اجرا درمی‌آید تا حدی که حتی مسیرهای حرکت زنان با مردان در درون پادگان اشرف (محل استقرار آنها در عراق) از هم جدا است و هر نوع ارتباطی میان زنان با جنس مخالف ممنوع است و در صورتی که زنی حتی در ذهن خود به جنس مخالف فکر کند باید در نشست های اجباری شبانه اعتراف و توبه کند.

این انجمن غیردولتی 'گرفتن حق مادرشدن از اعضاء' را موضوع دیگری از نقض حقوق زنان در گروهک تروریستی منافقین اعلام کرد و خطاب به رییس نهاد زنان سازمان ملل متحد یادآور شد: بسیاری از اعضای جداشده این گروهک با اشاره به این موضوع که از سال ‌1985 به بعد بچه‌دار شدن در این تشکیلات ممنوع شده افشا کرده اند که سران بسیاری از زنان عضو را تحت عمل جراحی قرار داده و رحم آنها را از بدنشان خارج کرده اند.

در این نامه از 'خودسوزی' زنان عضو این فرقه از طریق مغزشویی انتقاد شده و آمده است: گروهک منافقین با استفاده از روش های مغزشویی قدرت اراده و تصمیم‌گیری را از اعضاء می‌گیرند و با القائات دروغین آنها را به کام مرگ می‌فرستند به گونه ای که در ژوئن 2003 سه نفر از زنان عضو این گروهک در اروپا به نام های مرضیه باباخانی، صدیقه مجاوری و ندا حسنی خود را به آتش کشیدند. یکی از آنها فقط 25 سال داشت که جان خود را از دست داد.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در خاورمیانه خاطرنشان کرد: این انجمن تلاش دارد ضمن رساندن پیام و مشقت های خانواده های قربانیان ترور خاورمیانه به جهان، مانع از جذب و سوء استفاده گروه های تروریستی از جوانان و زنان شود و زنان و مردانی را که ناخواسته وارد گروه های فرقه ای از جمله القاعده و منافقین شدند را نجات دهیم.

این انجمن یادآور شد: شرایط اسفبار هزار زن مستقر در پایگاه اشرف را که عمدتا با فریب گرفتار این گروهک تروریستی شده اند، هر انسان آزاد اندیش و طرفدار حقوق زنان را آزرده خاطر می‌کند.

انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در خاورمیانه از رییس نهاد زنان سازمان ملل، خواست تا برای بازگرداندن زنان اسیر و گرفتار در پادگان فرقه ای اشرف در عراق و ممانعت از سوء استفاده از این زنان و مغزشویی و تهی شدن از احساس و عاطفه آنان هر چه سریع تر از تمام امکانات خود بهره جسته و شرایط لازم را برای بازگشت آنان به آغوش اجتماع و خانواده هایشان فراهم کند.

منبع:ایرنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد