حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

بازداشت‌های غیرقانونی، شکنجه و جنگ‌های آمریکا ناقض حقوق بشر است

یک فعال سیاسی پاکستان با انتقاد از سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا تأکید کرد که اقدامات این کشور در بازداشت‌های غیرقانونی، شکنجه و بمباران مناطق غیرنظامی ناقض حقوق بشر و آزاردهنده است.

"خالد رحمان " مدیرکل مؤسسه "سیاست و استراتژی " پاکستان در گفت‌وگو با فارس در اسلام‌آباد گفت: نقض حقوق بشر در جنگ علیه ترور، بازداشت‌های غیرقانونی، شکنجه و استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین توسط آمریکا نگران‌کننده و آزار‌دهنده شده است.

وی افزود: با توجه به عملکرد آمریکا، اکنون موفقیت‌های جهان در قرن بیستم، در زمینه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، مالی و مهم‌تر از همه حقوق بشر، منشور سازمان ملل، اعلامیه حقوق بشر، کنوانسیون‌های ژنو و دیگر معاهدات و نهادهای بین‌المللی همگی بی‌ربط و بازیچه به‌نظر می‌رسند؛ زیرا حقوق زندانیان و برگزاری دادگاه‌های عادلانه در سطح وسیعی نقض می‌شود و قوانین بشردوستانه بین‌المللی و کشوری نیز اجرا نمی‌شوند.

مدیر کل موسسه "سیاست و استراتژی " پاکستان زندان گوانتانامو و ابوغریب را لکه‌ای بر دامان بشریت خوانده و اظهار داشت: ‌سازمان ملل امروزه در موقعیتی قرار دارد که "اتحاد ملل " در دهه 40 میلادی قرار داشت.

خالد رحمان گفت: برای امن‌کردن جهان باید حقوق بشر همواره اجرا شود؛ زیرا این مقوله مؤثرترین سلاح در زرادخانه ضدتروریسم انسان‌هاست. این در حالی است که زندان‌های غیررسمی که توسط آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرند، امری فراقانونی است.

این فعال سیاسی پاکستان با تأکید بر اینکه استراتژی‌ آمریکا مخرب، غیرمتمدنانه، احمقانه و ریاکارانه‌ است، افزود: در مورد حملات هواپیماهای بدون سرنشین، آمریکا باید ابتدا تروریست موردنظر را شناسایی کند، از محل او مطلع شود و سپس وی را مورد هدف قرار دهد، نه آنکه با تکیه بر احتمالات، اقدام به بمباران مناطق مسکونی کرده و موجب کشتار غیرنظامیان شود.

خالد رحمان با بیان اینکه پیمانکاران خصوصی در بخش‌های امنیتی همچون "ریموند دیویس " برای جهان بسیار خطرناک هستند، اظهار داشت: در زمانی که بشریت باور دارد که به سمت زمانه‌ای حرکت می‌کند که دیگر جنگ به‌عنوان ابزار ضروری سیاست خارجی شناخته نمی‌شود، پاسخ غیرمنطقی به حوادث 11 سپتامبر موجب به خطر افتادن میراث یک هزاره شد.

رحمان همچنین از انگلیس به خاطر تداوم همکاری‌هایش با آمریکا در نقض حقوق بشر و استفاده از زندان‌های غیرقانونی انتقاد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد