حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

منافع آمریکا ایجاب می‌کند انقلاب مردم بحرین سرکوب شود

دبیرکل جنبش خلاص بحرین و سخنگوی رسمی انقلاب 14فوریه بحرین گفت که سکوت آمریکا در قبال جنایات رژیم آل‌خلیفه به این دلیل است که منافع این کشور در سرکوب انقلاب مردم بحرین است.

"عبدالرئوف الشائب " دبیرکل جنبش خلاص بحرین و سخنگوی رسمی انقلاب 14 فوریه بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس درباره سرکوب‌گری‌های رژیم آل خلیفه و آینده انقلاب مردم بحرین گفت که سرکوب‌گری‌ها و خشونت‌های اخیر رژیم آل خلیفه باعث توقف انقلاب مردم بحرین نخواهد شد چون مردم قاطعانه تصمیم دارند که به تظاهرات و اعتراضات خود تا محقق شدن تمام مطالبات خود ادامه دهند و بدون تردید سرکوب تظاهرات از سوی دیکتاتورها و استکبارگران به عقب‌نشینی مردم منتهی نخواهد شد.

*عربستان قصد دارد حرکت شیعیان در بحرین را سرکوب کند

سخنگوی رسمی انقلاب 14 فوریه بحرین درباره وقوع کشتار وسیع دیگر در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) هشدار داد و گفت: معتقدم که ارتش عربستان سعودی قصد دارد حرکت شیعیان و حرکت افراد مذهبی در بحرین را سرکوب کند. به همین دلیل نیز ارتش عرستان و نیروهای رژیم آل‌خلیفه به تخریب و هتک حرمت مساجد و حسینیه‌ها روی آورده‌اند و معتقدم که اینگونه اقدامات بار دیگر به تجاوزها به مردم و شلیک گلوله به عزاداران منتهی خواهد شد...

*آمریکا عامل اصلی عدم تشدید فشارها علیه رژیم آل‌خلیفه است

دبیرکل جنبش خلاص بحرین در ادامه این مصاحبه به حضور نیروهای سعودی در بحرین و حمله این نیروها به تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم این کشور اشاره کرد و گفت: موسسات حقوق بشری سرکوب‌گری‌های آل‌سعود و آل خلیفه را محکوم کردند و حتی اتحادیه اروپا درصدد است برخی از اموال آل‌خلیفه در بانک‌های اروپایی را مسدود کند و همچنین برخی دیگر از کشورها درباره ضرورت عقب‌نشینی نیروهای آل‌سعود از بحرین تاکید دارند. در واقع کشورهای مختلف، واکنش‌های متفاوت و مختلفی درباره حمله نیروهای سعودی به تظاهرات مسالمت‌آمیز مردم داشتند اما معتقدم که ابزار کلیدی برای عدم تشدید فشارها علیه رژیم آل‌خلیفه، فشارهای آمریکا بوده است.

*آمریکا می‌ترسد بحرین به یک بنیان مقاومت دیگر در خلیج فارس تبدیل شود

وی گفت: در واقع منافع آمریکا ایجاب می‌کند که تظاهرات مردم بحرین سرکوب شود چون دولت آمریکا معتقد است که مردم بحرین مذهبی شیعه دارند و گمان می‌کند که مردم این کشور به ایران، عراق یا حزب‌الله لبنان گرایش پیدا کند و می‌ترسد که مردم بحرین یک بنیان مقاومت دیگری را در منطقه خلیج فارس بوجود آورند.

عبدالرئوف الشائب در ادامه این مصاحبه به فعالیت‌های گروه‌های سیاسی بحرین در عرصه بین‌الملل برای محاکمه "حمد بن آل‌خلیفه " پادشاه بحرین به دلیل ارتکاب جنایات جنگی اشاره کرد و گفت که رسیدن به این موضوع نیازمند فعالیت‌های بیشتر و زمان است اما تحرکات برای محاکمه پادشاه بحرین ادامه دارد. اما صرف صدور بیانیه از موسسات بین‌الملی در محکومیت جنایت‌های رژیم آل‌خلیفه فایده‌ای ندارد و باید اقدام عملی از سوی این نهادها برای نجات مردم بحرین صورت گیرد چون ما شاهد آن بودیم که نهادهای بین‌المللی بیانیه‌های زیادی علیه اسرائیل صادر کردند اما این بیانیه‌ها به دلیل حق وتوی برخی کشورها وارد مرحله عملی نشد بنابراین صدور بیانیه‌ها علیه رژیم آل‌خلیفه به تنهایی فایده‌ای نداشته و باید وارد مرحله عملی شود.

وی به تحرکات آتی مردم بحرین اشاره کرد و گفت: معتقدم که ادامه تظاهرات مردم بحرین و ادامه تحرکات و اعتراضات در میدان‌های مختلف بسیار مهم است که این تظاهرات باید در روزهای جمعه و مناسبات رسمی ادامه یابد چون معتقدم هرگونه کاهش حجم تظاهرات و یا عقب‌نشینی مردم بحرین به سرکوب شدید انقلاب منهی خواهد شد که در این صورت انقلاب مردم بحرین هیچ گاه نخواهد توانست بر پای خود بایستد.

عبدالرئوف الشائب در پایان گفت: هم اکنون بهترین فرصت برای تحقق مطالبات مردم است چون رژیم آل‌خلیفه متزلزل شده و وضعیت اقصادی به شدت بحرانی است. رژیم آل‌خلیفه به طور گسترده‌ای به سرکوب مردم می‌پردازد و گمان می‌کند با این اقدام می‌تواند انقلاب مردم را متقوف کند اما معتقدم که این موضوع توهمی بیش نیست و انقلاب‌های پیشین در کشورهای مختلف نشان داده است که سرکوب‌گری‌ها به تظاهرات و تحرکات بزرگتری منتهی شده است. بنابراین حرکت مردم بحرین تا تحقق تمامی مطالبات ادامه خواهد یافت/فارس

نظرات 1 + ارسال نظر
sasan شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 11:25 ق.ظ http://sasantanha.blogsky.com/

salam
vebloget kheyli khobeo raje be masaele roz
be nazareh man hame chi zire sare hamin dovale uropa O amricast
ina mikhan mardome keshvar haye zaeif ro be jone ham bendazan ta khodesshon pishraft konand
ta began mardome khavare miyane .khavare dor va hamchenin afrigha faghat be donbale jango khonrizi hastan
hata hamin iran
benazare man alan kheyli zode ke mardome ma be fekre enghelab bashan
bazam meCI

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد