حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

خبرنگار ایتالیایی چرا و چگونه در غزه کشته شد

با قطع نظر از این که در غزه هیچ کس این گروه سلفی را نمی شناسد چرا و به چه علتی، این گروه که با حماس اختلاف دارد، یک ایتالیایی را به عنوان عامل فشار برای آزادی زندانی هایشان در غزه انتخاب می کند؟

فیلیپو فورتوناتو پیلاتو در مقاله ای در نشریه فرانسوی موندیلیزاسیون به شرح علت قتل ویتوریو آریگونی خبرنگار ایتالیایی و فعال صلح طلب ضد صهیونیست در غزه توسط گروه سلفی که خود را «گروه نظامی یاوران محمد رسول الله» معرفی کرده پرداخت.

شیخ آل-سیدانی که به ابو ولید آل-مقدیسی نیز شهرت دارد رییس این گروه که مصری الاصل است، یک ماه پیش توسط سرویس های امنیتی حماس در غزه بازداشت می شود و این گروه این صلح طلب ایتالیایی را برای آزادی رییس خود به گروگان گرفت که در آخر به قتل رساند.

متن این مقاله به شرح زیر است:

* مرگ ویتوریو محصول عمل کرد سرویس های اسرائیلی بوده است

هیچ کس نمی تواند این اعتقاد را از ذهن ما بزداید، حتی اگر امروز دلیل محرزی در دست نداشته باشیم، ولی سرانجام ثابت خواهد شد که مرگ ویتوریو محصول عمل کرد سرویس های اسرائیلی بوده است که در "شبکه سایه " القاعده که در واقع وجود خارجی ندارد نفوذ کرده اند: زیرا، باید بدانیم که وقتی نام القاعده مطرح می شود، باید آن را سیا بخوانیم و موساد تلفظ کنیم.

بدن بی جان او را در بامداد روز جمعه 15 آوریل در خانه ای غیر مسکونی در نوار غزه پیدا کردند. سه مرد مسلح، از گروه جهاد طلبان سلفی مسلک که خودشان را " The Brigade of the Gallant Companion of the Prophet Mohammad Bin Muslima "نامیده اند، در مرکز غزه، عضو صلح طلب برای غزه آزاد را می ربایند، که در عین حال عضو جنبش اتحاد بین المللی نیز بوده است. ربایندگان از دولت حماس در غزه درخواست می کنند که تعدادی از سلفی مسلکانی را که زندانی کرده است آزاد کند. بین زندانیان، نام شیخ آل سیدانی نیز ذکر شده (که بیشتر به نام ابو ولید آل مقدیسی مشهور است) و رهبر گروه های تاوید (مترجم: این نام ممکن است به شکل دیگری نوشته شود) و جهاد از شاخه های القاعده است...


* اطلاعاتی که از چند بنگاه خبری عرب درباره این گروه وجود دارد

حماس در نوار غزه با تروریست های واقعی شدیدا در گیر است، یعنی تروریست هایی که قویا به رنگ سرویس های اسرائیلی هستند و اعمال غیر انسانی آنها همواره به عنوان بهانه برای عکس العمل های تلافی جویانه صهیونیست ها علیه مردم غزه به کار برده می شود.

در صورتی که درخواست ربایندگان پذیرفته نشود، ویتوریو می بایستی پیش از ساعت 17 به وقت محلی در غزه کشته شود. گروهی که توسط آل مقدیسی/آل سیدانی هدایت می شود، پیش از این، ده ها نفر را در حملاتشان علیه اهداف غیر نظامی کشته بودند و آل مقدیسی/آل سیدانی کمتر از یک ماه پیش توسط نیروهای مصری به اتهام حملات تروریستی، از جمله حمله به هتل سینا در سال 2006 که طی آن بیست نفر کشته شده بودند، بازداشت شده بودند. این بود اطلاعاتی که از چند بنگاه خبری عرب جمع آوری کردیم.

شیخ آل-سیدانی که به ابو ولید آل-مقدیسی نیز شهرت دارد همان زندانی اصلی است که سلفی های غزه آزادی او را در خواست کرده بودند و ویتوریو را کشتند. او رهبر آل-توحید وال-جهاد است، گروهی از طرفداران سلفی که اعلام جهاد کرده اند. این شیخ مصری الاصل است، یک ماه پیش توسط سرویس های امنیتی حماس در غزه بازداشت می شود. او متهم به شرکت در تعدادی حمله تروریستی است.

* القاعده بعنوان موجودی پویا در بازی جنگ توسط آمریکا و اسرائیل به کار بسته می شود

حالا می خواهم به یک نکته مشخص و یک نظریه بپردازم و آن اینکه وقتی می گوییم سلفی گراهای القاعده/سیا/موساد، ویتوریو آریگونی را کشته اند، منظور ما مشخصا همین است که گفتیم. به این معنا که القاعده به عنوان موجودی پویا در بازی جنگ اشغالگرانه توسط ایالات متحده آمریکا و اسرائیل به کار بسته می شود، این موضوع را هر کودکی امروز می تواند بداند و دریابد.

آنهایی که از دار و دسته بن لادن یا القاعده به عنوان گروه انقلابی حرف می زنند که از منافع اسلام دفاع می کند، یا حسن نیت ندارند و یا این که اطلاعات صحیحی نداشته اند، و یا این که به آن چه در صحنه شطرنج جغرافیای سیاسی در عرصه بین المللی و در هم بایی آن با عملیات مرتبط به القاعده روی می دهد آگاه نیستند.

* اگر القاعده وجود نمی داشت، سرویس های سرّی اسرائیلی و آمریکایی باید آن را اختراع می کردند

از آغاز عملیات در افغانستان علیه روس ها، هرگز حتی یکی از عملیات القاعده انجام نشد، بی آن که با خودش موجبات اشغال نظامی را فراهم نیاورد، یا به بالا گرفتن جنگ دامن نزند، و به تشدیدعملیات در زمینه جغرافیای راهبردی (ژئو استراتژیک) برای موضع گیری مجدد نیروها در منطقه نیانجامد. حتی یک عملیات القاعده نبوده است که به فشار سیاسی بر مشروط ساختن انتخاب ملّی منتهی نشده باشد که اکثرا در رابطه با آزادی شهروندان اختناق آمیز و مداخله گرانه بوده است. به عبارت ساده تر، اگر القاعده وجود نمی داشت، سرویس های سرّی اسرائیلی و آمریکایی باید آن را اختراع می کردند و در واقع القاعده محصول سرویس های اطلاعاتی به نام "قاعده " یا بهتر بگویم "اطلاعات قاعده " بوده است.

* چرا این گروه سلفی که با حماس اختلاف دارد، یک ایتالیایی را عامل فشار برای آزادی زندانی هایشان در غزه انتخاب می کند

با قطع نظر از این که در غزه هیچ کس این گروه سلفی گرایی که خودش را " The Brigade of the Gallant Companion of the Prophet Mohammad Bin Muslima " نامیده، نمی شناسد، و باز هم با قطع نظر از این که منابع دولتی در غزه یعنی در درون نوار غزه چنین گروه هایی را شناسایی نکرده و وجود خارجی ندارد، مگر در اشکال بسیار محدود که توسط سرویس های مخفی اسرائیلی، برای ایجاد درگیری و تحریک اداره می شود، و روی نیروی کار در طیف فناتیسم اسلامی حساب می کند. در این جا باید از خودمان بپرسیم : چرا و به چه علتی، این گروه سایه اسلامی که با حماس اختلاف دارد، یک ایتالیایی را به عنوان عامل فشار برای آزادی زندانی هایشان در غزه انتخاب می کند؟

* برای فشار به حماس چرا یکی از نمایندگان دولت غزه یا نمایندگان نزدیک به حماس را گروگان نگرفتند

در نتیجه این واقعه معقول به نظر نمی رسد. برای اعمال فشار می بایستی نمایندگان دولت غزه یا نمایندگان اسلامی نزدیک به حماس را گروگان می گرفتند. و یا یک ایتالیایی را برای آزادی سازی زندانیان اسلامی- سلفی گرا در زندان های ایتالیایی به گروگان می گرفتند. تمام این عملیات گروگان گیری به همان اندازه معنی دار است که گروگان گرفتن یک آلمانی برای درخواست آزادی یک چینی در زندان های چین.

حال باید پرسید که چرا، با تمام مبارزین بین المللی حاضر در غزه، باید مشخصا ویتوریو آریگونی را به گروگان بگیرند؟ برای پاسخ به چنین پرسشی باید کمی به گذشته بازگردیم.

* ویتوریو بر خلاف دیگران تنها شاهد ایتالیایی طی دوران "سرب سخت " بود

ویتوریو بر خلاف مبارزین بریتانیایی، فرانسوی و دیگران، تنها شاهد ایتالیایی طی دوران "سرب سخت " بود: خیلی چیزها را دیده بود، و در حال بازگویی خیلی چیزها به ایتالیایی بود. روزنامه هایش را در رسانه ها و اینترنت منتشر می کردند. ولی باید دانست که پیش از این شبهه نظامیان صهیونیست حکم مرگ او را اعلام کرده بودند که از آغاز سال 2009 اطلاعیه شان را روی امواج فرستادند.

ویتوریو در صلح ابدی بیارام، و ما در صلح بمانیم یا همان گونه که تو خودت می گفتی "انسان باقی بمانیم "

ولی برای ما این راه هنوز خاتمه نیافته و باید آن را تا انتها برویم/فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد