حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

انقلاب مردم بحرین توسط سلاح‌های آمریکایی سرکوب می‌شود

یک فعال سیاسی برجسته بحرینی با اشاره به موضع خصمانه آمریکا در قبال انقلاب مردم بحرین گفت که اعتراضات مردم این کشور توسط سلاح‌های آمریکایی سرکوب ‌می‌شود.

"سید جعفر علوی " از فعالان سیاسی برجسته بحرین درباره برنامه‌های آتی انقلابیون بحرین برای ادامه تحرکات خود گفت: نیروهای مقاومت برای ادامه اعتراضات خود برنامه‌های مختلفی دارند، در داخل بحرین همچنان تظاهرات در خیابان‌ها و در مکان‌های مختلف ادامه خواهد یافت و تکبیر گفتن‌ها بر سطح پشت‌بام‌ها همچنان ادامه می‌یابد و در مراسم عزاداری‌ها نیز اعتراضات به اقدامات بحرین استمرار خواهد داشت. این موضوع بسیار ضروری است که به فعالیت‌ها و تظاهرات خود که قبل از ورود ارتش عربستان سعودی به بحرین داشتیم، استمرار ببخشیم.

وی ادامه داد: در بخش سیاسی نیز، در خارج از بحرین، گروه‌های سیاسی مخالف رژیم آل‌خلیفه با گسترش فعالیت‌های خود، حقایقی را که در بحرین در حال روی دادن است، شفاف می‌کنند و این رویدادها را برای سیاست‏مداران کشورهای مختلف تشریح می‌کنند و در همین راستا، بنده و تعدادی دیگر از فعالان سیاسی دیدارهای خود را با مقامات در کشورهای مختلف آغاز کردیم. فعالیت دیگری که برای استمرار انقلاب بحرین در پیش گرفته‌ایم در عرصه رسانه‌ای است. در این عرصه، با انتشار عکس‌ها و فیلم‌ها، رویدادها در بحرین را منتقل می‌کنیم تا شعله انقلاب در بحرین را روشن نگه داشته و این انقلاب استمرار یابد...


سید جعفر علوی درباره اتهامات رژیم بحرین و برخی دیگر از کشورهای حاشیه خلیج فارس درباره دخالت ایران در امور این کشورها، گفت: اهداف رژیم بحرین از مطرح کردن این تهمت‌ها، تیره کردن تصویر واقعی انقلاب و جهاد برادرانمان در بحرین است. و رژیم بحرین با مطرح کردن موضوع ایران در تلاش است تا مانع حمایت کشورهای غربی از انقلاب مردم بحرین شود و همبستگی این کشورها با خود را به همراه داشته باشد. در واقع رژیم بحرین درصدد است از مخالفت غربی‌ها و در راس آنها آمریکا با مواضع جمهوری اسلامی ایران به نفع خود استفاده کند اما باید تاکید کنم که این تلاش کاملا اشتباه است چون آن چیزی که در بحرین در جریان است موضوعی کاملا بحرینی است.

*از حمایت معنوی ایران از انقلاب بحرین قدردانی می‌کنیم

این فعال سیاسی بحرین اضافه کرد: البته از حمایت و پشتیبانی معنوی، رسانه‌ای و سیاسی جمهوری اسلامی ایران از انقلاب مردم بحرین قدردانی و استقبال می‌کنیم و باید تاکید کنیم که این پشتیبانی‌ها بیش از این میزان نبوده و تمامی ادعاهای رژیم بحرین و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، داستان‌های ساختگی است. موضوع دیگری که وجود دارد آن است که حمایت و پشتیبانی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از رژیم بحرین در واقع دفاع از خود و نظام کشورهای عربی این منطقه است و متاسفانه در حالی که در سال 2011 زندگی می‌کنیم اما این کشورها همچنان به نظام دیکتاتوری خود ادامه می‌دهند.

*کشورهای مستبد عربی از نسیم‌های انقلاب واهمه دارند

این فعال سیاسی بحرین در ادامه این مصاحبه درباره چشم‌پوشی شبکه‌های کشورهای عربی از رویدادهای بحرین گفت: باید به این حقیقت اشاره کرد که اکثر شبکه‌های کشورهای عربی به دولت‌های خود که ساختاری استبدادی دارند، وابسته هستند و کشورهای مستبد از نسیم‌های انقلابی واهمه دارند و می‌ترسند که این انقلاب‌ها به داخل کشورهای خود آنها انتقال یابد، بنابراین تلاش می‌کنند که ماهیت این‏گونه انقلاب‌ها را به صورتی دیگر نمایش دهند.

*انقلاب مردم بحرین توسط سلاح‌های آمریکایی سرکوب می‌شود

وی افزود: از جمله مواردی که درباره بحرین وجود دارد آن است که بیشتر کشورهای عربی در محور آمریکا قرار دارند و واقعیت آن است که انقلاب مردم بحرین توسط سلاح‌های آمریکایی سرکوب می‌شود و با بالگردهای آپاچی به مردم حمله می‌شود. همچنین آمریکا هیچگونه مخالفتی با حمله عربستان سعودی به بحرین نکرد و همچنین در قبال جنایت‌های رژیم آل‌خلیفه علیه مردم نیز سکوت پیشه کرد.

سید جعفر علوی در ادامه به مواضع کشورهای غربی درباره تحولات بحرین اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی در موضع‌گیری‌هایشان در قبال رویدادهای بحرین به دو گروه تبدیل می‌شوند. گروهی از شبکه‌های غربی به نوعی و نه به طور کامل با رویدادها در بحرین همراهی می‌کنند و حوادث این کشور را پوشش می‌دهند به طوری که حتی رژیم بحرین تا حدودی عرصه را برای برخی از شبکه‌های غربی نظیر سی‌ان‌ان تنگ کرد. همچنین باید به موضع مناسب اتحادیه اروپا در قبال حوادث بحرین اشاره کنیم. باید گفت که اتحادیه اروپا درباره حوادث بحرین گام صحیحی برداشت اما این گام‌ها کافی نیست.

*موضع آمریکا در قبال انقلاب بحرین کاملاً خصمانه است

 

وی افزود: اما باید تاکید کنیم که موضع آمریکا کاملا خلاف انقلاب مردم بحرین بوده رویکردی خصمانه دارد. آمریکا از رژیم حاکم در بحرین حمایت مالی، نظامی و معنوی می‌کند، رژیمی که هم اکنون به تخریب عبادتگاه‌ها و مساجد روی آورده است و به مراسم عزاداری مردم نیز حمله می‌کند. در حال حاضر مردم، اعتصاب‌های غذا را در اعتراض به سرکوب‌گری‌های رژیم بحرین آغاز کردند و این اقدام، نوعی از اعتراض مسالمت‌آمیز به جنایات رژیم بحرین است و از خدا می‌خواهیم که ما را در این مسیر کمک کند.

وی در پایان از آزادگان جهان خواست تا اقدام اخیر رژیم آل‌خلیفه در تخریب مساجد و عبادتگاه‌ها و آتش زدن قرآن کریم را محکوم کنند.

سید جعفر علوی گفت: این بی‌حرمتی‌ها به مقدسات باید با واکنش دیگر کشورها مواجه شود. زمانی که یک کشیش آمریکایی یک نسخه از قرآن را آتش زد با خشم جهانیان مواجه شد، این در حالی است که رژیم آل‌خلیفه هرروز مساجد و عبادتگاه‌ها را تخریب می‌کند و قرآن‌ها را به آتش می‌کشد. باید رژیم حاکم در بحرین را رژیمی کافر بنامیم چون به تمامی ارزش‌های دینی، اخلاقی و انسانی و قانونی مردم بحرین و مسلمانان بی‌احترامی کرد/فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد