حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

تجاوز به حریم شخصی شهروندان اروپایی

بسیاری از تحلیل‌گران، جمع‌آوری اطلاعات تلفن‌های شخصی و پست الکترونیکی شهروندان اروپایی را به موجب قانون کمیسیون اروپا، تجاوز به حریم خصوصی آن‌ها دانسته‌اند.

به گزارش پرس تی‌وی از بروکسل، جمع‌آوری و ذخیره اطلاعات تلفن‌های شخصی و اطلاعات پست الکترونیکی شهروندان اتحادیه اروپا از پنج سال گذشته به قانون تبدیل و اجرا شده است.

مقامات هدف از این اقدام را تسهیل تحقیق و تفحص در خصوص بعضی جرایم جدی اعلام کرده‌اند. دایره جمع‌آوری اطلاعات کمیسیون اروپا، اجرای این قانون را برعهده داشته است. با وجود این، مسئولان این بخش اذعان دارند که به‌درستی از تأثیر این اطلاعات بر روند تحقیقاتی جرایم در کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا مطلع نیستند.

افزون بر این، بسیاری از کارشناسان حفاظت از اطلاعات فردی نیز اجرای این قانون را زیر سوال برده‌اند.

جو مک‌نمی، هماهنگ‌کننده سازمان مدافع حقوق دیجیتالی اروپایی‌ها، در این زمینه معتقد است که بر اساس اسناد کمیسیون اروپا، مقامات این کمیسیون تنها به طورکلی به اطلاعات اشاره می کنند و کمیسیون نتوانسته است لزوم جمع آوری اطلاعان را ثابت کند.

تحلیلگران همچنین می‌گویند اپراتورهای تلفن و اینترنت، اطلاعات شخصی افراد را به منظور صدور صورت حساب و غیره دریافت می‌کنند و مقامات می‌توانند در صورت نیاز به این اطلاعات دست یابند و حتی بدون جمع‌آوری اطلاعات در این دایره نیز این امر میسر است؛ بنابراین نیازی به ذخیره اطلاعات شخصی تا دو سال نیست و این امر به منزله تجاوز به حریم شخصی شهروندان به شمار می‌آید.

مک‌نمی در ادامه تصریح کرد که وقتی اطلاعات دیجیتالی و الکترونیکی شهروندان اروپایی بدون دلیل مشخصی توسط یک بخش جداگانه جمع‌آوری می‌شود، تنها اقدام لازم انحلال این بخش است.

اما اتحادیه اروپا قصد تعطیلی این بخش را ندارد. با آنکه کمیسیون اروپا اذعان دارد که این دایره گه‌گاه به حریم شخصی افراد تجاوز و مشکلاتی را در این زمینه پدید می‌آورد همچنان به اجرای این قانون اصرار دارد.

با وجود این، کمیسیون اروپا جمع‌آوری پیشنهادات را در خصوص ایجاد تغییر در این دایره در دستور کار خود قرار داده است؛ اما می‌گوید قانون جدید بعد از موافقت تمامی 27 عضو اتحادیه اروپا اجرا خواهد شد و این امر به زمان نیاز دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
سرباز بی سلاح سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 01:47 ب.ظ http://neverendingwar.blogfa.com/

موج وبلاگی «بحرین بحر ‌الدم»

زمانی که آن امام سرافراز فریاد «هیهات من الذله» را برآورد، شاید به ذهن هیچکس خطور نمی‌کرد که بعد از 14 قرن محبانی به تقلید از ایشان، این فریاد را تکرار کنند.

گسترده‌شدن فشارها بر مردم مظلوم بحرین، بی‌تفاوتی‌ کشورها، دفاع آل سعود از جنایات آل‌خلیفه و نیز نامه جمعی از شیعیان بحرینی به ولی ا مر مسلمین جهان، احساس تکلیفمان را سنگین‌تر کرد و بر خود فرض می‌دانیم که در این فضای مجازی به ندای اسلام‌خواهی برادران و خواهرانمان در بحرین پاسخ گفته و به زبان قلم با بیان اخبار، اطلاعات، تحلیل‌ها، دل‌نوشته‌ها و دعاهایمان دلگرمشان کرده،‌ به یاریشان بشتابیم!

موج وبلاگی«بحرین بحر الدم» از تمام اعضای جبهه جهادگران مجازی و دیگر دوستان دعوت می‌کند که با نوشتن یادداشت‌ در وبلاگ‌های خود به این موج بپیوندند.

شرایط شرکت (همچون موج وبلاگی 22بهمن نقطه سرخط):


1. هر نفر یک پست مرتبط با موضوع بحرین در وبلاگ خود بنویسد. عنوان پست وبلاگی حتما و حتما «بحرین بحر ‌الدم» باشد. (خبر،‌ تحلیل، عکس، یادداشت، دل‌نوشته، دعا و ...)


2. در انتهای مطلبش (آخر پست) حداقل 3 وبلاگ نویس را به شرکت در موج دعوت کند و در آخرین پست وبلاگی آنها (بخش ارسال نظر) هم این دعوت را بنویسد.


3. به محض نوشتن پست به ما خبر بدهد، یا اینجا یا در وبلاگ موج وبلاگی جهادگران مجازی(بخش ارسال نظر) http://mojecyber.parsiblog.com/Posts/1


4. اگر افرادی را که دعوت کرده، یک پست نوشتند به ما خبر بدهد و مهمتر آنکه در وبلاگ آن فرد هم یادداشت بگذارد.

حتما حتما حتما، با نام (بحرین بحر الدم) این پست را بنویسد، اگر کسی عنوان بهتری را مدنظر داشت، داخل پرانتز بنویسد. یک دست بودن نام پست‌ها، در سرچ موتورهای جستجوگر نتیجه مثبت دارد، خواهش می‌کنم رعایت کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد