حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

ائتلاف اسراییل و عربستان علیه ایران

یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی، با شبیه سازی نامربوط تاریخی میان ایران کنونی و آلمان جنگ جهانی دوم با رویکرد فضاسازی ضد ایرانی نوشت: سرانجام صهیونیست ها و سعودی ها توانستند به یک ائتلاف استراتژیک مانند آنچه در جنگ جهانی دوم میان اتحاد جماهیر شوروی و آمریکا علیه آلمان ها شکل گرفت، دست یابند.

روزنامه «یدیعوت آحارنوت»، با طرح موضوع بالا افزود: هرچند هر دو، اعتماد خود را به دولت اوباما به عنوان یک متحد قابل اعتماد از دست داده اند و از چشم انداز یک ایران هسته ای ابراز نگرانی می کنند، با اذعان به برخی اختلاف نظرهای آشکار و دشمنی دیرینه ریاض و تل آویو، همکاری ناباورانه عربستان با این یهودنشین را تنها تلاش برای بقا و دستیابی به یک استقلال سیاسی توجیه می کنند؛ افزون بر این که سعودی ها و دیگر کشورهای منطقه، بدون داشتن یک هم پیمان قابل اطمینان، خود را نخستین قربانیان برنامه هسته ای ایران می دانند.

این روزنامه در ادامه نوشت: «لیام فاکس»، وزیر دفاع انگلیس، در ماه ژانویه اعلام کرد که ایران تا پایان سال 2012 به قابلیت ساخت سلاح هسته ای دست خواهد یافت و با توجه به این که تا آن زمان، شمار گسترده ای از نظامیان آمریکا و ناتو، خلیج فارس را ترک کرده اند، اسراییل تنها قدرت نظامی باقی مانده در منطقه خواهد بود که از انگیزه لازم برای حل مسأله هسته ای ایران به صورت نظامی برخوردار است.

اما اسراییل نیز در این راه به همکاری استراتژیک عربستان برای پرواز بر فراز این کشور و برخورداری از حمایت های لجستیک آن نیاز دارد؛ مهمتر آن که اسراییل از عربستان خواهد خواست تا هر گونه طرح بین المللی یا عربی برای فشار بر تل آویو جهت شکل گیری کشور مستقل فلسطینی را به تأخیر اندازد، چرا که با انحراف توجه جهان از موضوع هسته ای ایران، تهران هر لحظه به اهدافش نزدیکتر خواهد شد...

«یدیعوت آحارنوت» افزود، بنابراین، از این دید، لازم است سعودی ها از این حقایق آگاه باشند که:

1ـ وفاداری رهبران اسراییل به متحدان عربشان، به مراتب بیشتر از اوباما خواهد بود. در شرایطی که اسراییل همچنان در کنار مبارک ایستاده بود، اوباما پس از سه روز از رییس جمهوری مصر، دوست و هم پیمان قدیمی آمریکا، خواست تا از قدرت کنار رود. شواهد نیز نشان داده است که اوباما، تنها در برابر متحدانش می ایستد و ترجیح می دهد در امور داخلی دشمنانش (ایران و سوریه) دخالت نکند.

2ـ در سوریه، لیبی و یمن دیدیم که جنگ علیه جوامع یهودی، نمی تواند بقای سیاسی کشورهای عربی را تضمین کند.

3ـ همان گونه که ویکی لیکس نیز در جریان افشای برخی اسناد محرمانه اشاره کرد، ایران برای عربستان و کشورهای منطقه تهدیدبه شمار می رود، نه اسراییل.

4ـ اوباما هیچ گاه از راهکار نظامی علیه ایران پشتیبانی نخواهد کرد؛ همان گونه که در دو سال گذشته نیز تنها به اعمال تحریم های اقتصادی بسنده کرد؛ بنابراین، تنها اسراییل است که قاطعانه این راه را دنبال می کند.

اسراییل پیش از این نیز در سال 1981 رآکتور هسته ای عراق و در سال 2007 رآکتور سوریه ای را هدف حملات خود قرار داد، حال آن که آمریکا پس از خارج ساختن ارتش خود از خاورمیانه، تمایلی به اعزام دوباره نظامیان خود به منطقه برای مقابله با ایران نخواهد داشت.

5ـ شکل گیری کشور مستقل فلسطین به سود عربستان و اسراییل نخواهد بود، چرا که حماس با برنده شدن در انتخابات، کشور جدید را تحت کنترل خود درخواهد آورد و آن را به پایگاهی دیگر برای ایران تبدیل خواهد کرد که از یک سو، تهدیدی برای اسراییل و عامل بی ثباتی در اردن و محاصره عربستان از شمال غرب به شمار خواهد رفت.

گفتنی است، این روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی، در حالی به روشنی از ائتلاف صهیونیست ها با آل سعود علیه ایران سخن می گوید که پیش از این، بارها همکاری این دو مورد پرسش افکار عمومی جهان اسلام قرار گرفته بود، ولی ریاض اصرار بر این داشت که هیچ گونه همکاری با تل آویو نداشته است!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد