حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

20 سال اسارت برای 21 شهروند فلسطینی

براساس جدیدترین آمار منتشره توسط مرکز احرار بیش از 21 شهروند ساکن قدس بیش از 20 سال است که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به‏سرمی‌برند.

در قدس اشغالی، با پیوستن "ابراهیم عبد الرزاق احمد مشعل " (46 ساله) در 27 مارس گذشته به لیست اسرایی که دو دهه کامل از عمر خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی به‏سرمی‌برده‌اند،‌ تعداد اسرای دربند این رژیم که بیش از 20 سال عمر خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری نموده‌اند، به 21 تن رسید.

ابراهیم عبد الرزاق احمد مشعل در 28 مارس سال 1990 به اتهام اجرای عملیات نظامی علیه رژیم صهیونیستی بازداشت و دادگاه نظامی این رژیم او را به زندان ابد محکوم کرد که از آن تاریخ تاکنون 20 سال از دوران محکومیت خود را سپری کرده است.

" امجد ابوعصب " رئیس هیئت خانواده‌های اسرای فلسطینی تاکید می‌کند که هر سال بر تعداد چنین اسرایی که بیش از دو دهه از زندگی خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری نموده‌اند، افزوده می‌شود، بدون ‌آنکه در این باره اقدامی از سوی نهاد یا سازمانی بین‌المللی صورت گیرد.

ابوعصب افزود: از آنجا که این اسرا دارای شناسنامه قدس می‌باشند و مقیم این شهر به‏شمار می‌آیند، رسیدگی به وضعیت آنها در چارچوب وظایف تشکیلات خودگردان فلسطینی قرار می‌گیرد،‌ اما متاسفانه تشکیلات خودگردان تاکنون هیچ اقدامی برای آزادی این اسرا به‏عمل نیاورده و ثابت نموده سرنوشت این اسرا برای این تشکیلات هیچ اهمیتی ندارد.

" فؤاد الخفش " کارشناس امور اسرا و مدیر مرکز آزادگان (احرار) می‌گوید: هماکنون بیش از 245 نفر از فلسطینی‌های ساکن قدس در زندان‌های رژیم صهیونیستی به‏سرمی‌برند که 75 تن از آنها محکوم به زندان ابد هستند و 35 اسیر دیگر نیز بین 20 تا 33 سال از عمر گرانبهای خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی سپری کرده‌اند.

الخفش تاکید می‌کند: این آمار و ارقام، فلسطینی‌های ربوده شده و بازداشت شده طی ماه مارس گذشته تاکنون را دربرنمی‌گیرد.

وی گفت: احکام صادره درباره اسرای ساکن قدس اشغالی در مقایسه با فلسطینی‌های ساکن دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی بسیار سنگین‌تر است/فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد