حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

تقدیر از پلیس سفیدپوست آمریکایی پس از کشتن دانشجوی سیاهپوست

پلیس آمریکا در اقدامی یکی از افسران سفید‌پوست را پس از آنکه یک دانشجوی 20 ساله سیاهپوست را به ضرب گلوله کشته بود به عنوان پلیس نمونه مورد تشویق قرار داد.

شبکه "راشاتودی "، "هارون هس " افسر پلیس نیویورک‌ سال گذشته "دانروی هنری " دانشجوی 20 ساله سیاهپوست آمریکایی را به ضرب گلوله از پای درآورد اما درست 6 ماه پس از گذشتن این اقدام، وی به دلیل شأن و مهارتش مورد تحسین قرار گرفت و نشان افتخار گرفت.

وی در شرایطی مورد تشویق قرار گرفته است که هنوز پرونده این دانشجوی سیاهپوست در دست بررسی است.

بر اساس این گذشته، این مأمور پلیس سفیدپوست آمریکایی هفته گذشته به دلیل شأن و مهارتی که از زمان تیراندازی ماه اکتبر سال گذشته تاکنون از خود نشان داده است مورد تشویق قرار گرفت.

مادر هنری در واکنش به این اقدام گفت: من خوشحالم که جهان شاهد کبر و خودبینی اداره پلیس است که ما از 17 اکتبر تاکنون با آن روبرو هستیم.

راشاتودی با اشاره به پرونده قتل هنری اعلام کرد که هنری در حال بزرگداشت ورود به خانه تیم فوتبال دانشگاه خود بود که مورد اصابت گلوله قرار گرفت و توسط هس کشته شد.

پلیس مدعی شده است که هنری با خودروی خود به سمت دو مأمور پلیس که هس نیز یکی از آنها بوده است حرکت می‌کرده است و هس پس از آنکه نتوانسته وی را متوقف کند به سمت وی تیراندازی کرده است.

وکلای خانواده هنری اعلام کرده‌اند که گفته‌های شاهدان ماجرا با گفته‌های افسران پلیس متفاوت است و پرونده وی هم‌اکنون در دست بررسی است/فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد