حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

یورش نیروی امنیتی بحرین به منزل دبیر کل سازمان حقوق بشر

دبیر کل مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد که مزدوران وابسته به سرویس های امنیتی بحرین به منزل وی و مادرش حمله‌ور شدند و گاز اشک‌آور استفاده کرده‌اند.

"نبیل رجب " در مصاحبه با شبکه خبری العالم ، اعلام کرد: مزدوران وابسته به سرویس های امنیتی بحرین در حمله به منزل پدری وی، از گاز اشک آور استفاده کردند که مادر وی و کودکان حاضر در منزل در نتیجه شلیک گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

وی تاکید کرد این گونه اقدامات تجاوزکارانه مزدوران رژیم آل خلیفه ، نه تنها مردم بحرین را از مطالبه حقوق مشروع خود بازنخواهد داشت ، بلکه بر عزم و اراده آنان برای تغییر روش مستبدانه رژیم حاکم خواهد افزود.

دبیر کل مرکز حقوق بشر بحرین با اشاره به اینکه سازمان ها و موسسات این کشور به مراکز تحقیقاتی اطلاعاتی برای رژیم حاکم تبدیل شده است ، خاطرنشان کرد: همه کارکنانی که درتظاهرات شرکت کرده و یا از تظاهرات حمایت کرده اند ، مورد بازجویی قرار می گیرند، به طوری که بسیاری از آنان از کار اخراج شده اند یا حقوقشان قطع گردیده است.

رجب از سازمان های بین المللی و اسلامی خواست که مسئولان رژیم آل خلیفه را برای توقف اقداماتی چون تخریب مساجد و حسینیه ها به ویژه تخریب مساجد تاریخی و قدیمی که قدمت برخی از آنان به زمان قبل از روی کار آمدن آل خلیفه برمی گردد، تحت فشار قرار دهند.

وی تصریح کرد: تخریب مساجد به منزله هدف قرار دادن فرهنگ پیروان اهل بیت (علیهم السلام) و نقض آزادی عبادت و نقض آشکار حقوق بشر به شمار می رود.

رجب اظهار داشت: رژیم حاکم در وارونه جلوه دادن واقعیت ها و تبدیل بحران فعلی به اختلاف طایفه ای ، شکست خواهد خورد و این گونه تلاش ها نخواهد توانست مردم را به سوی گرداب طایفه گری سوق دهد.

وی از عربستان سعودی نیز خواست از دخالت در امور بحرین خودداری کند و نیروهایش را از این کشور خارج نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد