حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

دو سوم از اسلام‌گرایان انگلیسی دارای تحصیلات عالیه هستند

بنابر یک گزارش محرمانه به نام "چشم‌های انگلیس" که توسط MI5 تهیه شده است، دو سوم از مسلمانانی که MI5 سعی دارد آنها را تروریست بنامد، از طبقه متوسط این کشور هستند و تحصیلات عالیه دارند.

روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، بنابر یک گزارش محرمانه به نام "چشم‌های انگلیس" که توسط MI5 تهیه شده است، دو سوم از مسلمانانی که MI5 سعی دارد آنها را تروریست بنامد، از طبقه متوسط این کشور هستند و تحصیلات عالیه دارند.
 
این گزارش 200 صفحه‌ای که در آن سعی شده است روان‌شناسی عملیات شهادت‌طلبانه مورد بررسی قرار گیرد و طبق معمول با رویکرد ضداسلامی تهیه شده است، تصریح دارد که کسانی که به اسلام‌گرایی روی می‌آورند الزاما فقیر نیستند و فقر تاثیر چندانی در اسلام‌خواهی آنان ندارد، بلکه افرادی متوسط هستند که عموما نیز از تحصیلات عالیه برخوردارند...
 

این گزارش محرمانه توسط خبرنگار روزنامه ساندی تلگراف در محل استقرار سابق سفیر انگلیس در طرابلس یافت شده است. در این گزارش که قرار بوده تنها مقامات MI5 آن را مطالعه کنند،90 مظنون اسلام‌گرا مورد تحقیق قرار گرفته‌اند که اطلاعات حاصله در خصوص آنان بعضا مربوط به جلسات بازجویی و در بسیاری موارد مربوط به اطلاعات به‌دست آمده توسط نیروهای جاسوسی MI5 بوده است.
 
بر اساس این گزارش، تمایل به اسلام‌گرایی در بین مسلمانان انگلیس عموما بین 21 تا 22 سالگی ایجاد می‌شود.
 
در ضمن نیمی از افراد مورد مطالعه قرار گرفته متاهل بوده و بعضا صاحب فرزند بوده‌اند.
 
تحلیلگران این گزارش محرمانه را نشانه آن می‌دانند که سران انگلیس ضمن نگرانی از رشد اسلام‌گرایی در این کشور، اذعان دارند که اسلام‌گرایان افرادی اهل مطالعه و تحصیل هستند و پدیده اسلام‌گرایی پدیده‌ای نیست که بتوان آن را به فقر یا جهل ربط داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد