حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

20 سال زندان برای زن آمریکایی به جرم ارائه آدرس اشتباه

یک مادر فقیر آمریکایی به جرم اینکه با ارائه نشانی جعلی سعی کرده بود فرزند خود را در مدرسه‌ای متعلق به یک منطقه ثروتمند ثبت نام کند، احتمالا به 20 سال زندان محکوم میشود.

پایگاه اطلاع‌رسانی آلترنت، یک مادر فقیر آمریکایی به جرم اینکه با ارائه نشانی جعلی سعی کرده بود فرزند خود را در مدرسه‌ای متعلق به یک منطقه ثروتمند ثبت نام کند، احتمالا به 20 سال زندان محکوم می‌شود.  
 
بنابراین گزارش، "ای.جی. پاچز"، که توسط مادر بی‌بضاعت خود در مدرسه منطقه ثروتمند "نوروالک" در ایالت کانکتیکات ثبت نام شده بود، بلافاصله پس از مشخص شدن جعلی بودن این نشانی از مدرسه اخراج شد و مادر وی نیز به ارتکاب جرم "درجه اول" متهم شد، اتهامی که می‌تواند 20 سال زندان برای وی به بار آورد.
 
آلترنت در ادامه گزارش مزبور تصریح کرد: این مورد موردی منحصر به‌فرد در آمریکا نیست و بسیاری از پدران و مادران بی‌بضاعت آمریکایی تلاش می‌کنند تا با ارائه یک نشانی نادرست که بعضا نشانی یک دوست یا فامیل است، فرزندان خود را به مدارسی بفرستند که متعلق به مناطق ثروتمند بوده و از امکانات بهتری برخوردار هستند.
 
آلترنت می‌نویسد: در شرایطی که آمریکا در وضعیت رکود اقتصادی و کسری بودجه به سر می‌برد، مدارس ثروتمند این کشور نیز به شدت نسبت به چنین دانش آموزانی سخت‌گیری می‌کنند. مدیران این مدارس عموما راه درازی را برای شناسایی این کودکان و مجازات والدین آنان طی می‌کنند.
 
جدا از اخراج این کودکان که شاید توجیه‌پذیر باشد، محکومیت اولیای این دانش‌آموزان به زندان‌های طولانی‌مدت از یکسو غیرعادلانه است و از سوی دیگر برای کودکان اخراج شده از مدرسه، ضربه روحی و مادی دیگری محسوب می‌شود.
 
مردم آمریکا بیش از یک‌ماه است که در لوای قیام "تسخیر وال‌استریت" در حال اعتراض به این سیستم موجود و شکاف طبقاتی حاکم بر آمریکا هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد