حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

کودکان مهاجر در انگلیس همچنان بازداشت می شوند

علیرغم تعهد انگلیس برای پایان دادن به بازداشت کودکان مهاجر، سالیانه حدود دو هزار کودک که بسیاری از آنها بدون همراه هستند توسط انگلیس بازداشت و زندانی می‌شوند.

روزنامه انگلیسی "گاردین"، علیرغم تعهد دولت انگلیس مبنی بر پایان دادن به بازداشت کودکان مهاجر در مناطق مرزی، تعداد کودکان مهاجر بازداشت شده در زندان‌های انگلیس افزایش پیدا کرده است.
 
سالانه ۲ هزار کودک مهاجر توسط انگلیس بازداشت می‌شوند

آمار ارائه شده توسط جامعه کودکان نشان می‌دهد که در یک مدت چهار ماهه تا آگوست، 700 کودک در بنادر جنوب شرقی انگلیس بازداشت شده‌اند.
این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که سالیانه حدود ۲ هزار کودک مهاجر که بسیاری از آنها بدون همراهی بزرگسالان هستند، علیرغم وعده های دولت انگلیس برای پایان دادن به بازداشت کودکان، دستگیر می‌شوند.

بازداشت 700 کودک در مناطق مرزی در طول 4 ماه

با اینکه دولت تعهد داده که به بازداشت کودکان خاتمه می‌دهد، دریک دوره چهار ماهه بین ماههای مه و آگوست 2011، حدود 700 کودک در بنادر جنوب شرق انگلیس بازداشت شده‌اند.
طبق گفته جامعه کودکان، یک سوم از 697 کودک بازداشت شده بدون همراه بودند و مشخص نبود که این کودکان چه مدت و به چه دلیل دستگیر شده‌اند...

«باب ریتمیر» مدیر اجرایی جامعه کودکان می‌گوید: ما نگران این شمار زیاد کودکان بازداشت شده در بنادر جنوب شرقی هستیم و بسیار ناامید کننده است که دولت این تعداد را به حداقل نرسانده است. نگرانی من از اینست که وزارت کشور انگلیس هیچ نظارتی در این مورد ندارد.
«انور سلومون» یکی دیگر از مقامات جامعه کودکان انگلیس تصریح کرد: تعداد کودکان بازداشت شده بیش از انتظار است و این آمار بسیار نگران کننده است و نیاز به تجدید نظر توسط وزارت کشور انگلیس دارد. بازداشت کودکان چه در بنادر و یا قبل از خروج باید به حداقل برسد.

نگرانی درباره دسترسی کودکان به مشاوره های حقوقی و مراقبت‌های بهداشتی

«کمنا دورلینگ» مدیر برنامه‌ها و سیاست مرکز حقوقی کودکان «کرام»، ادعای دولت مبنی بر پایان دادن به بازداشت کودکان را رد کرد و افزود که نگرانی‌های زیادی در باره دسترسی کودکان به مشاوره های حقوقی و مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد.
وی افزود این آمار زیاد تعداد کودکان بازداشت شده، بسیار نگران کننده است چون نمی‌دانیم که آنها چه مدت در بازداشت بسر می‌برند.

بازداشت کودکان تنها به دلایل مهاجرتی نه به دلیل ارتکاب عمل خلاف

شواهد زیادی مبنی بر آسیب‌های وارده به کودکان بازداشت شده وجود دارد این کودکان صرفا به دلیل مهاجرت دستگیر می‌شوند نه به دلیل ارتکاب عمل خلاف.
«سارا کمپل» مدیر سیاست و تحقیقات «موسسه ضمانت مهاجران بازداشت شده» تصریح کرد که اضطراب شدیدی به کودکان در هنگام بازداشت حتی اگر کوتاه مدت باشد، وارد می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد