حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حمایت انگلیس از حمله امریکا به ساحل عاج

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس می‌گوید، لندن از اقدام نظامی امریکا و تحریم‌های سازمان ملل علیه ساحل عاج حمایت می‌کند.

 

به گزارش شبکه انگلیسی دولتی بی‌بی‌سی، هیگ تصریح کرد که این اعمال فشار تا زمانی که لوران باگبو، رئیس جمهوری پشین قدرت را به آلاسن اوتارا تحویل دهد، ادامه خواهد داشت.

 گفتنی است، جامعه بین‌المللی اوتارا را به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری 28 نوامبر در ساحل عاج شناخته‌اند اما تاکنون باگبو از تسلیم قدرت به وی امتناع کرده است.

 هیگ در پاسخ به سوالی درباره این که آیا انگلیس از حمله نظامی به ساحل عاج حمایت می‌کند یا خیر، گفت: "بله، البته به صورت اصولی."

 هیگ تاکید کرد که یک هیات نظامی مشترک با فرانسه به منظور بررسی شرایط به ساحل عاج اعزام شده است.

 البته وی درباره احتمال اعزام نیروهای انگلیسی به ساحل عاج ابراز تردید کرد.

 وزیر امور خارجه انگلیس افزود، کلیه حساب‌های دولت باگبو مسدود شده‌اند و قدرت وی اکنون تنها به حمایت ارتش ساحل عاج محدود می‌شود.

ویلیام هیگ افزود: "بودجه دولت باگبو در هفته‌های آینده به اتمام خواهد رسید و این بدان معناست که قدرت وی تحلیل خواهد رفت."

گفتنی است، پس از انتخابات ریاست جمهوری ساحل عاج، کمیسیون عالی انتخاباتی این کشور، اوتارا را با کسب 54 درصد از آرا، پیروز انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد.

شورای قانون اساسی ساحل عاج یک روز بعد از اعلام کمیسیون انتخابات، نتایج اعلام شده را رد و باگبو را پیروز انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد.

کشمکش بر سر قدرت در ساحل عاج در حالی ادامه دارد که ناظران و تحلیل‌گران سیاسی درباره گسترش ناآرامی‌ها و امکان بروز جنگ داخلی در این کشور هشدار داده‌اند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد