حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

اسراییل و آمریکا قاتل دانشمندان ایران

فیدل کاسترو، روز گذشته با انتشار مقاله‌ای به گزارش‌هایی اشاره کرد که رسانه‌های بین‌المللی جهان در آنها از اقدامات سازمان‌های امنیتی سه کشور برای مانع‌تراشی در پیشرفت برنامه هسته‌ای تهران پرده برداشته‌اند.

.

کاسترو هشتادوچهارساله در این مقاله که "انیشتین چه می‌گفت؟" نام دارد، به‌ویژه با یادآوری گزارشی از مجله امریکایی آتلانتیک، خاطر نشان کرده است که این اقدامات خرابکارانه به منظور ایجاد مانع در روند پیشرفت برنامه هستهای ایران و تخریب مذاکرات بینالمللی مربوط به آن صورت می گیرد و در برخی موارد تلاشی هماهنگ برای نابودی دانشمندان ایرانی را شامل می شود.

وی در ادامه مقاله خود نوشت: "تحرکات جدی دیگری نیز در مورد کشتار دانشمندان ایرانی وجود دارد که امریکا، رژیم اسرائیل، انگلیس و دیگر قدرت‌ها، آن را سازمان‌دهی کرده‌اند."

کاسترو در مقاله خود همچنین این سوال را مطرح می کند که اگر آلبرت انیشتین می‌دانست امریکا، رژیم اسرائیل و انگلیس دانشمندان هسته‌ای را ترور می‌کنند، چه می‌گفت و چه موضعی اتخاذ می‌کرد؟

رهبر پیشین کوبا خاطرنشان ساخت بسیاری از دانشمندان ایرانی از جمله مسعود علی محمدی و مجید شهریاری از سال 2007 در ایران ترور شده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد که رژیم اسرائیل، امریکا، انگلیس و برخی قدرت‌ها اقدامات جدی دیگری را علیه دانشمندان ایرانی در دستور کار خود قرار داده‌اند که جریان اصلی رسانه‌های جهانی به آنها نمی‌پردازد.


کاسترو در ادامه با اشاره به مقاله دیگری در روزنامه انگلیسی "ساندی تلگراف"، از نقش سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل، موساد، در ترور دانشمندان ایرانی پرده برداشت.

کاسترو در خاتمه این مقاله تصریح کرد: "من برهه دیگری از تاریخ را به یاد نمی‌آورم که در آن ترور دانشمندان، به سیاست رسمی گروهی از قدرت‌های جهان که خود به تسلیحات هسته‌ای مسلح هستند، تبدیل شده باشد."

این درحالی است که معاون اول قوه قضاییه ایران نیز شیوههای به کار گرفته شده در ترور دانشمندان هستهای ایران را همانند شیوههای ترور سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل، موساد، دانسته است.

ابراهیم رئیسی روز گذشته در حاشیه برگزاری آئین چهلمین روز شهادت دکتر مجید شهریاری و سالگرد شهادت دکتر مسعود علی محمدی، با اشاره به اینکه نوع ترور این دو دانشمند اسرائیلی است، تاکید کرد که صهیونیستها با شهید کردن دانشمندان ایرانی نمی توانند مانع پیشرفت ایران شوند.

گفتنی است مسعود علی‌محمدی، استاد فیزیک دانشگاه تهران، در ماه ژانویه سال گذشته میلادی (22 دی 1388) توسط یک بمب جاسازی‌شده در موتورسیکلتی در نزدیکی خانه‌اش واقع در تهران، به قتل رسید.

افزون بر این، در حمله دیگری به دانشمندان ایرانی در هشتم آذرماه سال جاری، دو موتورسوار ناشناس، بمب‌هایی را به خودروهای شخصی مجید شهریاری و فریدون عباسی، اساتید فیزیک دانشگاه شهید بهشتی تهران، متصل کردند که در پی این اقدام تروریستی، مجید شهریاری جان خود را از دست داد و فریدون عباسی نیز مجروح شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد