حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

پرده‌برداری از بدرفتاری پلیس امریکا

یک فعال سیاسی امریکایی می‌گوید، ماموران پلیس فدرال امریکا با افزایش خشونت‌های خود نسبت به وی، او را مجبور به ترک کشور خود کرده‌اند.

 

ماری لوز بوداچیا، فعال سیاسی امریکایی که اکنون در انگلیس به سر می‌برد، در گفت‌وگو با پرس تی‌وی گفت، ماموران پلیس فدرال امریکا (اف‌بی‌آی) زندگی را برای او و افراد پیرامون او سخت کردند و وی مجبور به ترک امریکا شد.

ماموران پلیس فدرال امریکا به هم‌خانه او گفتند: "از این‌جا بروید و از ماری لوز جدا شوید، او فرد خطرناکی است و با افراد خطرناکی در ارتباط است. او با یک گروه تروریستی فلسطینی در ارتباط است".

وی همچنین گفت که در سال 1982 (1361) تنها زمانی که یک دختر نوجوان بود به خاطر روشن‌کردن آتش در اعتراض به حمله نظامی رژیم اسرائیل به لبنان بازداشت شد و یک هفته در زندان به‌سر برد.

وی در تشریح خشونت ماموران پلیس امریکا گفت: "آن‌ها موی من را کشیدند، چشم من را سوزاندند، دست من را با سیگار سوزاندند، با تیغ پای من را بریدند و بر روی آن نمک ریختند. آن‌ها دست من را پیچاندند به گونه‌ای که کتفم از جا در رفت، من را در اتاق سردی حبس کردند و تنها یک تکه نان همراه با یک حشره نیمه مرده در لای آن جلوی من انداختند".

این در حالی است که دادگستری امریکا سال گذشته، با انتشار گزارشی اف‌بی‌آی را متهم کرد که پس از واقعه 11 سپتامبر اطلاعات نادرستی در اختیار مقامات این کشور قرار داده است.

بر پایه این گزارش پلیس فدرال با استناد به اطلاعات تحریف شده، اعضا و رهبران گروه‌های حامی حفاظت از محیط زیست مانند صلح سبز را در فهرست افراد تحت نظر قرار می‌دهد و از آنان جاسوسی می‌کند.

به گفته ریچارد بکر، یکی از مسئولان موسسه بین‌المللی انسر (ANSWER) که از گروه‌های ضد جنگ و نژادپرستی امریکا، پلیس فدرال سال‌ها است چنین اقدامات غیرقانونی انجام می‌دهد، علت اتهام‌زنی‌ها و جاسوسی‌های تشکیلات امنیتی و دستگاه قضایی امریکا را زیر فشار گذاشتن فعالان جامعه امریکا و محدود کردن اقدامات آنان دانست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد