حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

ثبت بیش از 20هزار مورد نقض حقوق بشر در بحرین

عضو کنگره جهانی حمایت از ملت بحرین از تجاوز نیروهای امنیتی بحرین به زنان معترض پرده برداشت و گفت: تاکنون بیش از 20 هزار مورد نقض حقوق بشر در بحرین ثبت شده است.

"قاسم الهاشمی " عضو کنگره جهانی حمایت از ملت بحرین در گفت‌‌وگو با فارس با بیان اینکه حکومت آل خلیفه همه قوانین حقوق بشر را زیر پا گذاشته است، افزود:‌ موارد نقض حقوق بشر در بحرین بیشتر از آن است که بخواهیم آنها را بشماریم. تاکنون بیش از 20 هزار مورد نقض حقوق بشر در بحرین ثبت کرده‌ایم.

*موارد نقض حقوق بشر در بحرین

این فعال حقوق بشر از تجاوز نیروهای امنیتی بحرین به زنان معترض پرده برداشت و افزود: شمار مصادیق نقض حقوق بشر در تحولات اخیر بحرین بسیار بیشتر از آمار فوق است ولی با توجه به سرکوب شدید نظامیان آل خلیفه و نیروهای موسوم به سپر جزیره تنها موفق به ثبت و ضبط 20 هزار مصداق نقض حقوق بشر در قالب عکس، تصویر ویدیوئی و اسناد مستند دیگر شدیم زیرا بسیاری موارد نقض حقوق انسانی در داخل بازداشت‌گاه‌ها و به دور از چشم مردم، عکاسان و تصویر برداران صورت می‌گیرند.

این فعال سیاسی که توسط حکومت منامه به لندن تبعید شده است، افزود:‌ تقریبا بیش از هزار سند نقض حقوق بشر داریم که جای هیچ شک و تردید یا اعتراضی از سوی مقامات بحرین را باقی نمی‌گذارد که از میان آنها می‌توان به کشتار مردم بی‌گناه بدون دلیل و اتهام، شکنجه روحی و جسمانی، ربودن شهروندان، تیراندازی بی‏هدف به سوی مردم، تجاوز جنسی به معترضان، مهاجرت دادن مردم و بازداشت و دستگیری‌های بیهدف و زندانی کردن مردم بدون اثبات اتهام اشاره کرد.

الهاشمی با بیان اینکه نیروهای امنیتی بحرین شمار بسیار زیادی از مجروحان حوادث اخیر را از روی تخت‌های بیمارستانی ربوده و به اماکن مجهولی منتقل کرده است، افزود: آنچه امروزه در بحرین روی می‌دهد نمونه بارز نسلکشی هدفمند و برنامه ریزی شده است که توسط نظامیان آل خلیفه و آل سعود اجرایی می‌شود. تا به امروز بسیاری از معترضان بحرینی در بازداشت‌گاه‌ها به سر می‌برند...


* نقش آمریکا، رژیم صهیونیستی و ریاض در حوادث بحرین

وی با بیان اینکه ارتکاب گسترده جنایات در بحرین جز در سایه چراغ سبز آمریکا، انگلیس و عربستان صهیونیستی امکان پذیر نیست، افزود: منظور از عربستان صهیونیستی حاکمان ریاض هستند که بنده شخصا نمی‌توانم تفاوتی میان آنها و رژیم اشغالگر قدس قائل شوم. تاکنون فرقی میان حاکمان ریاض و حاکمان تل‌آویو ندیده‌ام. در حقیقت آل سعود صحنه گردان اصلی حوادث بحرین هستند و این جنایت‌ها حتما با چراغ سبز غربی‌ها صورت می‌گیرد بدین معنی که اگر موافقت واشنگتن و لندن نبود توان راه اندازی حمام خون در بحرین را نداشتند.

این فعال سیاسی بحرین افزود: هرگاه حقوق ملت‌ها به تاراج روند یا منابع ملتی به یغما رود، هرگاه سخنی از استعمار به میان آید، بایستی دنبال ردپای واشنگتن، تلآویو و ریاض بگردیم.

* جزایر عربستان سعودی همچنان در اشغال رژیم صهیونیستی

الهاشمی با انتقاد شدید از ورود نظامیان سپر جزیره به بحرین و مشارکت در سرکوب مطالبات قانونی و مشروع مردم، تاکید کرد که نظامیان عربستان سعودی با اشغال خاک بحرین همه خط‌وط قرمز را زیر پا گذاشته و فجیع‌ترین جنایات را علیه معترضان مرتکب شده‌اند.

این فعال حقوق بشری با محکوم کردن ورود نظامیان سپر جزیره به خاک کشورش و نقض حاکمیت آن گفت: نباید فراموش کرد که نیروهای سپر جزیره با همه تانک‌ها و توپ و انواع تسلیحات دیگر خود که امروزه در بحرین حکومت نظامی به راه انداخته‌اند تاکنون از آزادسازی دو جزیره سعودی "صنافیر " و "تیران " و مجاری آبی اطراف آنها عاجز مانده‌اند و شایسته آن بود که نظامیان سپر جزیره به جای لشکرکشی به بحرین برای آزادسازی این دو جزیره اعزام می‌شدند.

* نسل‌کشی در بحرین و لزوم تحرک بین‌المللی برای نجات بی‌گناهان

عضو کنگره جهانی دفاع از ملت بحرین با بیان اینکه اکنون نظامیان اشغالگر عربستان سعودی در حال فساد و تباهی در کشور بحرینند؛ سرکوب شدید اعتراضات مسالمتآمیز مردم کشورش را سیاست هماهنگ منامه و ریاض برای تسویه حساب با طایفه‌‌ای مشخص خواند و افزود: به علت وخامت اوضاع در بحرین باید تکرار کنم که سیاستی خطرناک در راستای نسلکشی توسط نیروهای سعودی و بحرین در حال پیاده شدن است و چنانچه تحرک جدی از سوی مجامع بین‌المللی برای متوقف کردن آن سیاست صورت نگیرد؛ آینده تاریکی فراروی مردم بحرین قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد که آل خلیفه به دنبال محو پیروان اهل بیت در بحرین هستند و این امر لزوم تحرک فوری کشورهای اسلامی برای جلوگیری از قتلعام مردم مسلمان بحرین را ضروری می‌سازد.

* هدف اصلی پیوستن مراکش و اردن به شورای همکاری خلیج فارس

الهاشمی موضوع انضمام مراکش و اردن به شورای همکاری خلیج فارس را تشکیل شورایی از کشورهای موروثی برای رویارویی با جمهوری‌های عربی خواند و افزود: همواره کشورهای ارتجاعی و سازشکار خود را از سوی کشورهای پیشرو مورد تهدید می‌بینند بنابراین این کشورهای ارتجاعی و واپسگرا که ادامه حیات خود را در درماندگی ملت‌های خود می‌بینند سعی می‌کنند گروه‌هایی را برای مقابله با ملت‌های آزاده که انقلاب‌های خود را به ثمر رسانده‌اند و یا ملت‌هایی که برای دستیابی به آزادی در حال جهاد هستند؛ تشکیل دهند تا بدین صورت راهی برای ادامه حیات سیاسی خود باز کنند.

وی سرنگونی رژیم مبارک را بزرگترین ضربه بر پیکره کشورهای سازشکار و ارتجاعی عرب خواند و افزود: برخی کشورهای عربی سعی می‌کنند بعد از نابودی رژیم مبارک، آل خلیفه را برای محافظت از منافع کشورهای غربی در منطقه نگه دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد