حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

شکایت سازمان عفو بین‌الملل از آمریکا به دلیل نقض آشکار حقوق‌بشر

سازمان عفو بین‌الملل با اعلام اینکه حبس انفرادی 40 ساله دو زندانی آمریکایی متهم به قتل نقض آشکار حقوق بشر است، خواستار پایان حبس انفرادی این دو زندانی شد.

خبرگزاری فرانسه، سازمان عفو بین‌الملل امروز اعلام کرد که آمریکا باید سریعا به حبس انفرادی دو تن از زندانیانی که تقریبا 40 سال است در زندان انفرادی به سر می‌برند، پایان دهد.

این در حالیست که بر اساس اعلام گروه حقوق بشر مستقر در لندن، "آلبرت وودفوکس "، 64 ساله و "هرمن والاس " 69 ساله، از زمان محکومیت به قتل یکی از نگهبانان زندان در سال 1972 میلادی، در زندانی انفرادی در زندان ایالت "لوئیزیانا " به سر می‌برند.

"گوئادالوپ مارنگو "، معاون مدیرکل سازمان عفو بین‌الملل در امور آمریکایی گفت: عذاب چهار دهه‌ای این زندانیان، بی‌رحمانه و غیرانسانی و نقض تعهدات آمریکا تحت قوانین بین‌المللی است.

مارنگو با اشاره به اینکه رفتار مقامات لوئیزیانا با این دو زندانی، نقض آشکار تعهدات حقوق بشر آمریکاست، اعلام کرد: پرونده آنها باید به صورت اضطراری مورد بررسی قرار بگیرد و در این مدت مقامات زندان باید تضمین کنند که رفتارشان با استانداردهای بین‌المللی مربوط به برخورد انسانی با زندانیان مطابقت داشته است...


مارنگو افزود: ما هیچ مورد دیگری در آمریکا سراغ نداریم که اشخاص در چنین محدودیت‌های روابط انسانی برای این مدت زمان طولانی قرار گرفته باشند.

این در حالیست که این دو زندانی آمریکایی از مقامات ایالت لوئیزیانا درخواست پرداخت غرامت کرده و مدعی شده‌اند که انزوای طولانی‌مدت آنها بی‌رحمانه و مجازاتی غیرمعمول است که قانون اساسی آمریکا را نقض می‌کند.

بر اساس اعلام سازمان عفو بین‌الملل این دو زندانی، 23 ساعت از روز در سلول‌هایی به اندازه 2 متر در 3 متر حبس بودند و هیچ‌گاه به آنها اجازه دسترسی به موقعیت‌های شغلی و آموزشی داده نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد