حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

یاهو سانسورچی می شود

 سایت یاهو در سانسور تظاهرات هزاران نفری وال استریت در نیویورک و جلوگیری از فراخوان برای برگزاری تظاهرات مانع از ارسال هرگونه ایمیلی میشود که حاوی جمله جنبش وال استریت را اشغال کنید، است.

در حالیکه هزاران جوان تحصیلکرده آمریکایی در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی و حقوق بشر دولت خود در خیابان‌های مشرف به ساختمان وال استریت، نزدیک به دو هفته است که تجمع کرده‌اند و در صدد هستند تا جمعیت معترضان را به 20 هزار نفر افزایش دهند.

جنبش معترضین وال استریت اعلام کرده‌اند که روش اعترضی آنها شبیه اعتراضات مردم مصر و به صورت اعتراضات شبانه‌روزی در خیابان‌ها برای رسیدن به اهداف خود است.

این اعتراضات در شرایطی صورت می‌گیرد که رسانه‌های غربی به شدت به دنبال سانسور این اعتراضات هستند به طوریکه سایت یاهو هرگونه مطلبی که مرتبط با این جنبش که موسوم به "وال استریت را اشغال کنید" (occupywallst.org) باشد را به هیچ عنوان ارسال نمی کند.

فیلمی که به خبر کنونی الصاق شده است، ایمیلی را نشان می‌دهد که در محل آدرس، جنبش وال استریت را اشغال کنید نوشته شده است و در داخل متن نوشته می شود که به این جنبش هم‌اکنون بپیوندید و آدرس جنبش نوشته می‌شود. نکته اینجا است که پس از آنکه روی گزینه ارسال کلیک می‌شود، پیغامی نوشته می‌شود که ایمیل شما ارسال نمی شود اما به محض آنکه فرستنده آدرس را به کاپیتالیسم تغییر می‌دهد، ایمیل ارسال می‌شود و این نشان می‌دهد که یاهو همانند بسیاری دیگر از رسانه‌های غربی اجازه پوشش خبری این اعتراضات را ندارد.

از دیگر موارد سانسور این اعتراضات می‌توان به شبکه اجتماعی توییتر اشاره کرد که این شبکه اجتماعی در دامن زدن به ناآرامی ها در کشورهای مختلف نقش عمده‌ای را ایفا می‌کند اما اجازه نداد تا اطلاع رسانی برای پیوستن به این جنبش اعتراضی در صفحه اول و اصلی این شبکه اجتماعی قرار گیرد و برچسب محبوب و مشهور این گروه که #Occupywallstreet است را در صفحه اصلی خود قرار نداد.

به گزارش آسوشیتدپرس، معترضان، اهداف خود را در تابلوهایی که در دست داشتند بیان می‌کردند که بر روی آن تابلوها نوشته شده بود:"بر ثروتمندان مالیات اعمال کنید" یا "ما پول برای بهداشت و درمان و نه برای رفاه شرکت‌ها می‌خواهیم".
 
تظاهر‌ات کنندگان اغلب جوانانی بودند که پرچم‌های آمریکا را حمل می کردند و تابلوهایی با شعارهایی ضد شرکت‌های بزرگ در دست داشتند. آنها شعار می دادند: "وال استریت را اشغال کنید".

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد