حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حمله به اقلیت ها در اوهایوی آمریکا

پلیس مرکزی آمریکا از حمله های پی در پی به مسیحیان اهل ایین آمیش در ایالت اوهایو خبر داد .

شبکه ای.بی.سی نیوز، پلیس نواحی مرکزی آمریکا اعلام کرد که گزارش هایی متعدد از حمله های پی در پی به اقلیت های اهل آیین آمیش دریافت کرده است.

به گفته پلیس،در این حملات که اکثرا در ایالت اوهایو صورت گرفته، مهاجمان اقدام به بریدن ریش مردان و موهای زنان کرده اندو آنها را مورد اذیت وآزار قرار داده اند.

در این حملات که اکثرا در ایالت اوهایو رخ داده، مهاجمان ریش مردان و موهای زنان را بریده اند.

آمیش ها پیروان یک فرقه مسیحی منشعب شده از مسیحیان به اصطلاح آناباپتیست هستند که در سال ۱۶۹۳ توسط شخصی به نام یاکوب آمان بنیان نهاده شد.

آناباپتیستها یک بار در کودکی و حداقل یک بار در سنین بالاتر تعمید می شوند. آناباپتیستها معمولا از کاتولیکهای رومی در قرون 17 و18 هستند...

بیشتر آمیش ها درآمریکا و کانادا زندگی می‌کنند. حدود 200 هزار نفر آنها ساکن آمریکا هستند که از این تعداد 55 هزار نفر آنها در نواحی خاص خود در اوهایو ساکن هستند.

آنها  علاوه بر انگلیسی به زبان مخصوص خود  به نام دایچ صحبت می کنند که خودشان آن را "هلندی پنسیلوانیائی" می نامند.
 
پیروان این فرقه بر اساس روش‌های قدیمی نیاکان‌ خود زندگی می کنند و همچنان از اسب برای کشاورزی و حمل و نقل استفاده می کنند و از برق و تلفن در خانه بهره نمی برند.

استفاده از برق و تلفن در خارج از خانه و در مکانهای عمومی برای آنها ممنوع نیست.

آمیش‌هااز مزایای تامین اجتماعی بهره نمی‌گیرند، بیمه نمی‌شوند و هیچگونه کمک مالی از دولت دریافت نمی کنند. با این وجود مالیات پرداخت می کنند ورای نیز می دهند. بسیار ساده لباس می پوشند . یکی از رسوم جالب زندگی آنها قدم زدن یا پرسه زدن است .آنها ترجیح می دهند به دور از دنیای مدرن امروز زندگی کنند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد