حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

شنود تلفن‌های همراه، حربه جدید پلیس انگلیس برای سرکوب معترضان

به دنبال گسترش اعتراضات علیه نظام سرمایه‌داری در کشورهای اروپایی، پلیس لندن بمظور سرکوب معترضان به استفاده از فناوری جدیدی برای نظارت محرمانه و شنود تلفن‌های همراه مردم انگلیس روی آورده است.

روزنامه "گاردین"، گروه‌های حقوق بشر و آزادی های مدنی در انگلیس در رابطه با خرید فناوری کنترل و نظارت بر تلفن‌های همراه توسط پلیس لندن بمنظور ردیابی معترضان ابراز نگرانی کردند.
 
بنا بر این گزارش، بزرگترین نیروی پلیس انگلیس در حال اجرا و استفاده از یک سری فناوری‌های جدید مربوط به شنود و نظارت محرمانه است؛ فناوری جدیدی که می‌تواند شبکه تلفن های همراه را به طور کامل تحت کنترل در آورده و با ارسال سیگنال‌هایی خاص به مقامات ذیربط اجازه دهد تا تلفن‌ها را در نقاط دور دست خاموش کرده، ارتباطات از راه دور را قطع کرده و اطلاعاتی را درباره هزاران کاربر تلفن همراه در مناطق در نظر گرفته شده جمع آوری کنند.
 
بر اساس این گزارش، این سیستم و فناوری نظارت پیشرفته را شرکت "داتونگ" در وست یورک‌شایر در اختیار پلیس لندن قرار داده است؛ شرکتی که به سرویس‌های جاسوسی آمریکا و برخی دولت‌ها و رژیم های خاورمیانه خدمات رسانی می کند...

 
این گزارش افزود: فناوری جدیدی که در اختیار پلیس لندن قرار گرفته است، قادر است تا شعاع ۱۰ کیلومتر مربع سیگنال‌هایی قوی ارسال کند و به واسطه این سیگنال ها هزاران دستگاه تلفن همراه در آن منطقه خاص را مجبور کند که هر دقیقه به صورت کاملا خودکار اطلاعاتی را به مرکز استقرار این فناوری مخابره کنند.
 
گاردین تأکید کرد: افشای خرید چنین فناوری توسط پلیس لندن نگرانی بسیاری از گروه‌های حقوقی و وکلا در این شهر را برانگیخته است چرا که این فناوری جدید می تواند شمار بسیار زیادی از مردم بیگناه را نیز درگیر چنین روند جمع آوری اطلاعات محرمانه کند بدون اینکه آنان خود در جریان باشند.
 
تا کنون پلیس لندن از هرگونه اظهارنظر در این رابطه خودداری کرده است.
 
معترضان به نظام سرمایه‌داری در لندن حدود چند هفته پیش اعتراضاتی را موسوم به "بازار بورس لندن را اشغال کنید" آغاز کردند. جنبش "بورس لندن را اشغال کنید" با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده است: پس از محرک‌های مالی بسیار عظیم برای مواجه با بیکاری، خصوصی سازی و طرح های ریاضتی، ما تنها شاهد سودرسانی به ثروتمندان بودیم. گروه ما خواستار عدالت و مساوات برای همه است. ما بازار بورس لندن را اشغال می‌کنیم و با اعتراض به نظام مالی ایده‌های خود برای آنکه چگونه می‌توانیم به سوی آینده‌ای روشن حرکت کنیم را مطرح می‌کنیم.

جنبش فوق الهام گرفته از قیام "وال استریت را اشغال کنید" است که از تاریخ ۱۷ سپتامبر سال جاری میلادی و با جمع صد نفری از معترضان آمریکایی معترض به وضعیت اقتصادی و سیاست‌های دولت آمریکا آغاز شد و پس از سه هفته تعداد شرکت کنندگان در این قیام به هزاران نفر افزایش پیدا کرد و این اعتراضات به دیگر شهرهای آمریکا کشیده شد و در نهایت این قیام به آمریکا ختم نشد و در بسیاری از کشورهای اروپایی نیز همه گیر شد و هزاران نفر از مردم کشورهای جهان در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت‌های خود تظاهرات برپا کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد