حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

نقض حقوق شهروندی در تاکسی‌های انگلیس

به گفته یکی از فعالین حفظ حریم خصوصی، تهدیدات عنوان شده آنقدر بزرگ نیستند تا به استناد آنها بتوان مکالمه تمام مسافرین را ضبط کرد. این دستور بجای آنکه به تمام شهروندان بعنوان شهروندان مطیع قانون بنگرد، به همه آنها بدون استثنا به چشم خلافکار می‌نگرد.

"راشا تودی"، شورای شهر آکسفورد به تمام تاکسی‌های ان شهر دانشگاهی دستور داده است تا با نصب دوربین‌های مدار بسته مکالمات صوتی و تصویر مسافرین را ضبط کنند.
 
بنا بر این تصمیم ، تمام تاکسی‌هایی که هم اکنون مشغول به کار هستند باید تا مارس سال 2015 به این سیستم مجهز شوند و تمام تاکسی‌های جدید، باید از آوریل 2012 به این سیستم مجهز باشند...
 

ضبط مکالمات از هنگام شروع به کار موتور شروع خواهد شد و تا 30 دقیقه پس از پایان خاموشی آن ادامه خواهد یافت.
 
بنا به وعده شورای شهر، این اطلاعات فقط در صورت تقاضای پلیس و مقامات شورهای شهر، استفاده خواهند شد.
 
به گفته مقامات حکومت محلی این اقدام فقط به دلایل امنیتی و برای حفاظت از رانندگان و مسافران و ارائه شواهد در صورت بروز اختلاف در کرایه و یا سوء رفتارها، انجام می شود.
 
با وجود این ، این تصمیم انتقاد شدید مدافعان حریم خصوصی و فعالان حقوق بشر را به همراه داشته است. یکی از فعالین حفظ حریم خصوصی در گفتگو با "راشا تودی" اظهار داشت که تهدیدات آنقدر بزرگ نیستند تا به استناد آنها بتوان مکالمه تمام مسافرین را ضبط کرد.

بجای این کار می‌توان از دکمه هشدار استفاده کرد. این دستور بجای آنکه به تمام شهروندان بعنوان شهروندان مطیع قانون بنگرد، به همه آنها بدون استثنا به چشم خلافکار می‌نگرد.

منبع:فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد