حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

نقض حقوق شهروندی در اسرائیل و ابراز نگرانی مدافعان حقوق بشر

فعالان حقوق بشر اسرائیل در مورد تکنولوژی جدید بلیط‌های حمل ونقل عمومی ابراز نگرانی کردند و تاکید کردند که این کار تجاوز به حریم خصوصی مردم است.

به نوشته‌ی روزنامه هاآرتص شهروندان اسرائیلی برای گرفتن بلیط‌های جدید حمل و نقل باید اطلاعات شخصی خود از قبیل سن، شماره شناسنامه و محل زندگی خود را ارائه دهند. آن ها همچنین باید یک عکس نیز بدین منظور آماده کنند.

وزارت حمل و نقل اسرائیل علاوه بر این در پایگاه داده‌های خود، اطلاعاتی دیگری نظیر برنامه روزانه سفرهای شهروندان را ذخیره می‌کند.

براساس این گزارش، افرادی مثل دانش‌آموزان و سالمندان که خواستار دریافت تخفیف در هزینه‌های حمل ونقل شهری هستند باید اطلاعات مربوط به مدرسه و یا موسسه بیمه خود را به این وزارتخانه ارائه کنند.

هم‌چنین اطلاعات مربوط به سفرهای مردم به مدت هفت سال در این پایگاه داده باقی خواهد ماند و مشخص نیست که این اطلاعات تا چه اندازه مخفی خواهد بود...


اعضای کنست اعلام کرده‌اند که این اتفاق بدون ارائه مجوزی از سوی پارلمان اسرائیل در محافظت از حریم خصوصی مسافران صورت گرفته است.

علاوه بر اعضای کنست، فعالان حقوق بشر نیز مدعی شده‌اند که نباید تا این اندازه اطلاعات شخصی افراد برای تهیه این بلیط‌ها مورد درخواست باشد.

این بلیط‌ها که Rav-Kav نام دارد برای استفاده بسیاری از وسایل حمل و نقل عمومی در اسرائیل مورد نیاز است.

هم‌چنین هاآرتص نوشت که ابتدا اعلام شده بود مسافران می توانند بدون ارائه نام و نشانی از خود این بلیط‌ها را تهیه کنند اما مکان‌هایی که این بلیط‌ها را ارائه می‌دهند آن‌ها را بدون داشتن اطلاعات افراد نمی‌فروشند.

  منبع:ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد