حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

ده ها خبرنگار زندانی در آمریکا چشم به راه آزادی

انجمن خبرنگاران آزاد در آمریکا ضمن اعتراض شدید به نقض آزادی مطبوعات و جریان اطلاعات آزاد در این کشور، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط 50 خبرنگاری شد که به اتهام پوشش اخبار جنبش تسخیر وال استریت زندانی شده اند.

انجمن'خبرنگاران آزاد' آمریکا روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای نسبت به دستگیری ده ها خبرنگار که به وظایف حرفه ای خود در پوشش اعتراضات تسخیر وال استریت عمل کرده اند، اعتراض کرد.

در این بیانیه آمده است: در چهار ماه گذشته که جنبش مردمی وال استریت سراسر آمریکا را فرا گرفته است، ده ها خبرنگار و عکاس به خاطر پوشش خبری و تصویری اعتراضات مردمی دستگیر و روانه زندان شده اند.

این بیانیه افزوده است: با اعلام اعتراض به سرکوب جریان اطلاعات آزاد، می خواهیم هر چه زودتر خبرنگاران بازداشت شده آزاد شوند، تا به وظایف اطلاع رسانی خود عمل کنند...


انجمن خبرنگاران آزاد در بیانیه خود تصریح کرده است: در جریان تظاهرات مردم اوکلند در ایالت کالیفرنیا که با دخالت پلیس به درگیری انجامید، شش خبرنگار که مشغول پوشش خبری این تظاهرات بودند، توسط ماموران دستگیر و روانه زندان شدند.

در این بیانیه ضمن ابراز نگرانی از خشونت بار بودن رفتار پلیس با جامعه رسانه ای در آمریکا، آمده است: هر چند بیشتر خبرنگاران در جریان تظاهرات های مردمی نیویورک و کالیفرنیا دستگیر شده اند، اما سیاست پلیس در زمینه ایجاد محدودیت و دستگیری خبرنگاران در بیشتر ایالت ها اجرا شده است.

از آغاز اعتراضات مردمی در آمریکا با عنوان جنبش تسخیر وال استریت، پلیس افزون بر موج بازداشت معترضان که با سرکوب و خشونت اجرا می شود، زندانی کردن خبرنگاران و گسترش محدودیت برای رسانه ها را عملی کرده تا زمینه ارتباط بیشتر معترضان فراهم نشود.

همچنین در کنار بازداشت خبرنگاران مسقل و فعالان اطلاع رسانی در عرصه اینترنتی توسط پلیس آمریکا، نظام رسانه ای این کشور که بیشتر دارای مدیریت و مالکیت سرمایه داران لابی سیاسی کاخ سفید، کنگره و آیپک (حامیان رژیم صهیونیستی) است، اعتراضات مردمی را بایکوت خبری کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد