حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

آخرین خبر از وضعیت مهندسان ربود شده در سوریه

روزنامه الاخبار به نقل از برخی منابع شبه نظامیان مخالف سوریه نوشت که مهندسان ربوده شده ایرانی از سوریه به شمال لبنان منتقل نشده‌اند و همچنان در این کشور هستند.

منابع وابسته به شبه نظامیان موسوم به ارتش آزاد سوریه به روزنامه الاخبار اعلام کردند که 5 مهندس ایرانی ربوده شده در سوریه به لبنان منتقل نشده اند و همچنین در سوریه نگهداری می شوند.

برخی از این شبه نظامیان که در سوریه یا نقاط مرزی لبنان مستقر هستند، اعلام کردند که ایرانی ها همچنان در خاک سوریه هستند، گفته می شود یکی از این مهندسان در پی حمله ای که در منطقه التعاونیه صورت گرفته، زخمی شده است...


این منابع تاکید کردند که مذاکرات برای آزادی مهندسان ایرانی ربوده شده در راستای آزادی حسین هرموش یکی از عناصر تروریستی از زندان های سوریه در مقابل یکی از این زندانیان است، اما بخش دیگری از این منابع اعلام کرده اند که شبه نظامیان شرط کرده اند برای آزادی این 5 نفر باید تمامی زندانیان سیاسی در سوریه آزاد شوند.

ربایش این 5 ایرانی در روز 20 دسامبر گذشته در حمص به دست افراد ناشناس روی داده است، این در حالی است که این افراد هیچ سابقه سیاسی نداشته و در تاسیس ایستگاه برق در این شهر با سوری ها همکاری می کرده اند.

شبکه پرس تی وی اخیرا به نقل از منابعی مطلع اعلام کرد که به نظر می رسد 5 مهندس ربوده شده ایرانی به شمال لبنان منتقل شده اند.

مروان شربل وزیر کشور لبنان در واکنش به این خبر گفت که هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه ایرانی های ربوده شده در سوریه به شمال لبنان انتقال داده شده باشد، وجود ندارد و هنوز چیزی در این زمینه گزارش نشده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد