حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

وضعیت حقوق بشر اقلیت کوزوویی در صربستان بسیار بد است

کمیسیونر حقوق بشر در وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، با وجود گذشت 12 سال از قطعنامه 1244 سازمان ملل در مورد کوزوو و تشکیل وزارتخانه موقت در آن، هنوز وضعیت حقوق بشر در کوزوو بسیار سخت و بد است.

کنستانتین دالگوف تاکید کرد در حال حاضر بیش از 200 هزار بی‌خانمان اهل کوزوو در صربستان زندگی می‌کنند که این اقلیت‌ دارای مشکلات فراوانی از جمله نبود امنیت هستند.

دالگوف پس از بازدید 3 روزه خود از صربستان، این فاجعه انسانی را چالشی بزرگ خواند و عنوان کرد: همه این اتفاقات در قرن 21 و در قلب اروپا در حال رخ دادن است.

در این گزارش آمده است، مردم کوزوو از حوادثی مثل آدم‌ربایی، دزدی اموال، قاچاق اعضای بدن انسان و در برخی موارد عدم امنیت در رعایت قوانین مذهبی رنج می‌برند...


دالگوف در سفر خود با «دیک مارتی» گزارشگر ویژه شورای اروپا در مورد قاچاق اعضای بدن نیز تاکید کرد، روسیه از صربستان برای همکاری‌ با روند تحقیقات سازمان ملل در مورد مساله قاچاق اعضای بدن در کوزوو حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی eng.rs، گزارش دیک مارتی از این واقعه در کوزوو بسیار شوک برانگیز بوده است، از این رو دالگوف تصریح کرد به دلیل وجود مشکلات در سر راه انجام این تحقیقات از جمله نبود حمایت از شاهدان در کوزوو این تحقیقات باید کاملا حرفه‌ای و دقیق باشد.

منبع:ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد