حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

وقتی اوباما ژست حقوق بشر می گیرد!

اوباما بدون اشاره به تلاش گروهک های تروریستی در سوریه برای ناامن کردن کشورمدعی شد که واشنگتن نمی تواند تماشاچی بحران سوریه باشد و از هر ابزاری برای توقف کشتار غیرنظامیان سوری استفاده خواهد کرد.

شبکه خبری "سی بی اس"، در شرایطی که نه در قطعنامه های ضد سوری شورای امنیت سازمان ملل و نه در اظهارات مقامات کشورهای آمریکایی و اروپایی هیچ اشاره ای به وجود گروهک های تروریستی مسلح در سوریه که درصدد ایجاد ناامنی در کشورشان هستند نمی شود، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته ضمن اعلام حمایت از برگزاری کنفرانس "دوستان سوریه" در تونس، در کاخ سفید اعلام کرد که از هر ابزار موجودی برای پایان کشتارهای غیرنظامیان در سوریه استفاده خواهد کرد.

اوباما در سخنرانی خود با این ادعا که همزمان با اینکه "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه در حال کشتار مردم بی گناه است، آمریکا نمی تواند تماشاچی باشد، گفت: آنچه اهمیت دارد این است که ما در جریان این فجایع فوق العاده تماشاچی نیستیم؛ ما به اعمال فشارهای خود بر سوریه ادامه می دهیم و به دنبال هر ابزار موجودی برای جلوگیری از کشتار مردم بی گناه در سوریه هستیم...


رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه جامعه بین الملل باید در اعمال فشار به رئیس جمهور سوریه برای کناره گیری از قدرت و از طرفی پایان دادن به کشتار شهروندان سوری با یکدیگر متحد شوند، ادامه داد: من باید بگویم که همه ما که شاهد تصاویر وحشتناکی از سوریه و شهر "حمص" هستیم می دانیم که برای جامعه بین المللی قطعا ضروری است که به کمک بیایند و پیام واضحی را برای رئیس جمهور اسد ارسال کنند مبنی بر اینکه زمان انتقال کشور (به سوی دموکراسی) فرا رسیده است.

این اظهارات اوباما در شرایطی گزارش می شود که با وجود اینکه رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بحث درباره تجهیز نظامی مخالفان سوری را تا پیش از مشخص شدن هویت آنها شتابزده توصیف کرده است، "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که مخالفان سوری نهایتا تجهیز تسلیحاتی خواهند شد.

"ویچسلاو موتوزوف" دیپلمات سابق روس نیز اخیرا با تاکید بر اینکه القاعده ساخته و پرداخته سازمان سیا است، اعلام آمادگی این سازمان تروریستی برای فعالیت‌های نظامی در سوریه را نشانه ارتباط مشکوک آمریکا و القاعده در بحران این کشور دانسته است.

موتوزوف اعلام کرده است: اعلام آمادگی القاعده برای فعالیت های نظامی در سوریه، دلیلی آشکار بر نزدیک بودن آمریکا به اصول و فعالیتهای این گروه است؛ سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا القاعده را ایجاد کرده، و بن لادن فرستاده آمریکا در جنگ ارتش اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد