حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

نقض حقوق مسافران به دست مدعیان حقوق بشر

اتحادیه اروپا به بهانه مبارزه با تروریسم ، طرح ارائه اطلاعات مسافران پروازهای اقیانوس اطلس به آمریکا را تصویب و منشور حقوق بشر را به صراحت نقض کرد.

کارشناس حقوق بین الملل، اقدام اتحادیه اروپا در تصویب طرح ارائه اطلاعات شخصی مسافران خطوط هوایی اروپا به آمریکا را نقض آشکار آزادی های عمومی و فردی دانست و هشدار داد که این امر نوعی مشروعیت بخشی به تروریسم و تشویق تروریسم بین المللی است و باید لغو شود.

اتحادیه اروپا به بهانه مبارزه با تروریسم ، طرح ارائه اطلاعات مسافران پروازهای اقیانوس اطلس به آمریکا را تصویب کرد.

"نزیه منصور" استاد حقوق بین الملل روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: تصمیم اتحادیه اروپا برای دادن اطلاعات شخصی مسافران به آمریکا ، نقض آشکار آزادی های عمومی و فردی و نیز نقض مفاد منشورحقوق بشر سازمان ملل است.

وی افزود: بدون فراهم کردن ادله کافی از سوی پلیس بین الملل نمی توان کسی را بازداشت و یا اطلاعاتی درباره وی ارائه و یا به صرف شک و گمان کسی را بازداشت کرد.

"منصور" هشدار داد که تصمیم اتحادیه اروپا نوعی مشروعیت بخشی به تروریسم و تشویق به تروریسم بین المللی و نقض حقوق و آزادی های عمومی و فردی است .

وی از نهادهای جامعه مدنی و احزاب و سازمانهای حقوق بشر و سازمان ملل خواست برای مقابله با این تصمیم و لغو آن وارد عمل شوند.

خاطرنشان می شود که پارلمان اروپا در جلسه ای در شهر استراسبورگ فرانسه با 409 رای موافق ، 226 رای مخالف و 33 رای ممتنع این طرح جنجالی را پس از ماه ها بحث و کشمکش تصویب کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد