حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

صدای این زنان را کسی می شنود؟

مقام های نظامی آمریکا بار دیگر توسط نظامیان زن متهم شده اند که در برابر سوء استفاده جنسی از زنان در ارتش این کشور بی توجهی می کنند و نمی خواهند این مشکل ریشه کن شود.

خبرگزاری رویترز از نیویورک نوشت: دو نظامی زن که توسط همکاران خود در خاک آمریکا مورد آزار جنسی قرار گرفته اند به دادگاه شکایت کرده و گفته اند، مسئولان رسیدگی به این موضوع پس از سهل انگاری، به این دو قربانی توصیه کرده اند از شکایت خود انصراف دهند.

در این گزارش که روز شنبه منتشر شده، آمده است: 'لیا مارکت' 20 ساله و 'آن کنزیور' 22 ساله، در شکایت خود نوشته اند که مسئولان فرهنگستان علوم دریایی در آناپولیس ایالت مریلند و فرهنگستان نظامی آمریکا در وست پوینت ایالت نیویورک، 'بارها و بارها و به طور حساب شده آزار مهار گسیخته جنسی را در موسسات خود نادیده گرفته اند.'

در شکایت این دو قربانی جنسی آمده است که 'بررسی ها نشان داده، این موسسات از مجازات و تنبیه دانشجویانی که همکلاس های خود را مورد آزار جنسی قرار داده اند، سر باز زده اند.'

این دو زن قربانی آزار جنسی همچنین 'رابرت گیتس' وزیر دفاع سابق آمریکا و نیز چهار مقام نظامی پنتاگون را متهم کرده اند که اقدامی برای پایان این وضعیت بویژه در آموزشگاه های نظامی انجام نداده اند...


پیش تر نیز، شکایت ها و اطلاع رسانی های گسترده ای توسط نظامیان زن قربانی آزار جنسی در ارتش آمریکا توسط همرزمان خود گزارش شده است.

ماه میلادی گذشته نیز هشت زن دیگر به خاطر آزار جنسی به دادگاه فدرال در واشنگتن شکایت بردند و گفتند که شکایت آن ها حتی سبب شده است، متهمان در صدد تلافی برآیند.

در یک گزارش مشابه، 15 زن و دو کهنه ‌سرباز زن آمریکایی در دادخواستی علیه دولت فدرال، پنتاگون را به نادیده‌گرفتن گزارش‌های سوءاستفاده جنسی متهم کرده بودند

یکی از زنانی که این دادخواست را امضا کرده است، گفته است که سال 2002 در پایگاه نظامی آمریکا در کره جنوبی، مورد تجاوز نظامیان همکار خود قرار گرفته است.

مایلا هیدر گفت:فرمانده واحد نظامی محل خدمت من، از این موضوع مطلع شد اما هیچ اقدامی صورت نداد، زیرا سربازان برای داشتن سابقه درخشان در دوران خدمت، نمی‌توانند موارد تجاوز و آزارهای جنسی را به فرماندهان گزارش کنند.

گزارش‌ها حاکی است، نظامیان زن آمریکایی اعزامی به جنگ‌های افغانستان و عراق، بیش از آن که در معرض مرگ قرارداشته باشند، مورد آزار و اذیت جنسی همرزمان خود قرار دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد