حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

حقوق بشر آنلاین

خبری تحلیلی

تجاوز به دانشجویان دختر در مدارس نظامی آمریکا

 دو دانشجوی زن در یک مدرسه عالی نظامی در آمریکا علیه افسران ارتش این کشور به دلیل کوتاهی در برخورد با گزارش‌های تجاوز در مدارس عالی نظامی به دادگاه فدرال منهتن شکایت کردند.

لی مارکو و آن کندیزو 20 و 22 ساله، در شکایت خود مدعی شده‌اند که در مدارس عالی دریایی آن‌پولیس و مریلند ارتش ایالات متحده در وست‌پوینت و نیویورک نسبت به گزارشات ارائه شده به افسران مبنی بر وجود تجاوز در میان دانشجویان بی‌توجهی شده و حتی به قربانیان توصیه می‌شود که مساله را به کسی نگویند.

در این شکایت آمده است که هر دوی این مراکز آموزشی مکررا و در گذشته نیز از محاکمه و مجازات دانشجویانی که دیگر دانشجویان هم‌رده خود را مورد آزار جنسی و تجاوز قرار داده‌اند، خودداری کرده‌اند.

لی مارکو که خود یکی از این قربانیان است در این‌باره گفت: دانشجوی افسری مدرسه عالی وست‌پوینت بودم که از سوی یکی از دانشجویان قدیمی‌تر مورد سوءاستفاده قرار گرفتم. وی ابتدا مرا مجبور به نوشیدن مشروبات الکلی کرد.

وی اضافه کرد: زمانی که این اتفاق را بازگو کردم، از سوی دیگر دانشجویان مورد تمسخر و ریشخند قرار گرفتم و مدرسه هم برای مجازات من، مرا مجبور کرد تا سطل زباله اتاق فرد متجاوز را از ساختمان بیرون ببرم.

مارکو پس از اینکه اقدام به خودکشی کرده بود، دانشکده را ترک کرد...


کندیزور نیز که در سال 2008 وارد دانشکده نیروی دریایی شده بود، دو بار از سوی دو نفر مورد تجاوز قرار گرفته که پس از گزارش حادثه، وی را مجبور کرده‌اند دانشکده را رها کند.

در این شکایت، گیتس ـ وزیر دفاع پیشین آمریکا ـ و چهار تن دیگر از افسران ارتش به کم‌کاری در مورد مبارزه با آزارهای جنسی در مدارس نظامی متهم شده‌اند.

این در حالی است که سخنگوی دانشکده نیروی دریایی تاکید کرده است که گزارش‌های آزارهای جنسی همیشه مورد بررسی قرار می‌گیرند و کارشناس‌های حقوقی نیز برآن نظارت می‌کنند و در نهایت تصمیمات مناسب در این‌باره اتخاذ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماه گذشته هشت زن دیگر در دادگاه فدرال واشنگتن علیه ارتش شکایت کرده و مدعی شده بودند که در زمان خدمت در ارتش مورد تجاوز واقع شده‌اند و زمانی‌ که در مورد حادثه به مسئولان نظامی اعتراض کرده‌اند، با آنها با رویکردی انتقام‌جویانه برخورد شده است.

این شکایت زمانی در دادگاه مطرح شد که تنها یک هفته از اعلام لئون پانتا ـ وزیر دفاع آمریکا ـ مبنی بر اقدام ارتش برای جلوگیری از هزاران مورد آزار و اذیت جنسی در ارتش گذشته بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد